Economic Review, Vol. 56 No. 7-8, 2005.
Preliminary communication
VAŽNOST OSOBNOG IMIDŽA U ODLUČIVANJU O MARKI PROIZVODA
Anđela Buljan Šiber
Abstract
Rad je usmjeren na analizu psiholoških aspekata procesa odlučivanja u području kupnje proizvoda; preciznije na važnost i utjecaj osobnog imidža na odluku o izboru marke proizvoda. Polazi od pretpostavke na koju ukazuju dosadašnja istraživanja u tom području, odnosno od toga da je izbor marke proizvoda pod utjecajem i u skladu s osobnim imidžom, pri čemu aktualno «ja» leži u osnovi odabira marki koje se privatno konzumiraju, a idealno «ja» u izboru marki koje se konzumiraju u socijalnom okruženju. Rezultati ovoga istraživanja podržavaju dosadašnje nalaze, odnosno ukazuju na to da preferiramo i biramo proizvode koji su u skladu s imidžom koji imamo sami o sebi. Uvođenje pojma «idealni automobil» razjasnio je nekonzistentnosti prethodnih nalaza o povezanosti odabira proizvoda javne konzumacije s ostvarivanjem željenog imidža. Iako su imidži procjenjivanih proizvoda javne konzumacije (automobila) sličniji aktualnom «ja», imidž idealnog automobila ipak je statistički značajno sličniji idealnom osobnom imidžu, a pokazuje da su hipoteze točne, samo su neka prethodna istraživanja odabirala nedovoljno atraktivne marke proizvoda koje bi mogle potpomoći ojačavanju željenog imidža.
Keywords
odlučivanje; osobni imidž; imidž marke proizvoda
Hrčak ID:
10293
URI
Publication date:
25.8.2005.
Visits: 7.672 *