Skip to the main content

Review article

Učinkovitost postojeće pastoralne paradigme u prenošenju vjere

Stipe Nimac ; Catholic Faculty of Theology, University of Split, Split, Croatia


Full text: croatian pdf 346 Kb

page 559-576

downloads: 576

cite


Abstract

U članku se kani upozoriti na neke elemente u postojećoj pastoralnoj paradigmi koji po mišljenju autora imaju važnu ulogu u prenošenju vjere. Da bi se izbjegle nejasnoće u uporabi glavnih pojmova (spasenje, vjera, učinkovitost, prenošenje, paradigma), najprije se pokušava pomoću pitanja upozoriti na specifičnost značenja i na granice tih pojmova u njihovoj teološkoj uporabi. Pritom postaje vidljivo kako u pitanju prenošenja vjere (uzeto kao cjelovito egzistencijalno držanje i postupanje, a ne u prvom redu kao davanje informacija o njezinu sadržaju) uvijek valja imati u vidu primat Božjega djelovanja koje prethodi svim pastoralnim postupcima te ih teologalno omogućuje. Pojam žive zajednice vjernika (živa župa) ističe se kao nosiv u postojećoj pastoralnoj paradigmi. Razrađuju se momenti njezine životnosti te se inzistira na mistagoškom momentu u sklopu postupaka koji služe prenošenju vjere. Pritom je mjerodavan lik Isusa Krista, njegovo ponašanje i postupanje. Novozavjetna pluralnost načina organiziranja i vođenja zajednica vjernika primjer je, također, za suvremeno postupanje u životu zajednice vjernika. Posebno se ističe potreba dinamičke ravnoteže liturgije i dijakonije te tradicije i inovacije u životu župe. Na kraju se upozorava na tri novozavjetna elementa koja su nosiva za život svake zajednice vjernika: molitva, lomljenje kruha (euharistija) i služenje bližnjemu. Odatle postaje, također, razvidnim novi suradnički odnos između laika i zaređenih službenika u zajednici, odnos koji konvergira prema kolegijalitetu.

Keywords

spasenje; vjera; učinkovitost; prenošenje; paradigma; prenošenje vjere, pastoralna paradigma; živa župa; kolegijalitet

Hrčak ID:

109821

URI

https://hrcak.srce.hr/109821

Publication date:

25.10.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 1.691 *