Skip to the main content

Conference paper

Religija, škola i društvo. Elementi za nužne inovacije u izobrazbi vjeroučitelja u Europi

Bert Roebben ; Institut für Katholische Theologie, Fakultät Humanwissenschaften und Theologie, Technische Universität Dortmund


Full text: croatian pdf 656 Kb

page 134-143

downloads: 345

cite


Abstract

Društvena kohezija uključuje raspravu o svemu što se izravno odnosi na čovjeka: o životnim iščekivanjima, temeljnim vrijednostima i smislu života. Škola, kao "mikrokozmos" u našim složenim i pluraliziranim društvima, i vjeronaučna poduka – u našem tipičnom europskom uređenju – u državnoj školi, mjesta su "par excellence" za usvajanje komunikacijske kompetencije. Autor smatra da djecu i mlade treba podučavati kako mogu živjeti i učiti jedan od drugoga. Osim toga, temeljno je pravo djece usvajanje kompetencija i utemeljenje vlastitoga religioznog ili nereligioznog stajališta. Bez tog osobnog dostojanstva i prilagodljivosti (mišljenjima i vjerovanjima u društvu) ne bi bilo nikakve istinske rasprave. Rasprava pretpostavlja drugotnost svake pojedine osobe. Moderna škola može ponuditi otvoreno područje za bolje upoznavanje te razboritu i neovisnu obranu vlastite religije u tom odnosu. Zbog toga bi moderno obrazovanje za vjeroučitelja trebalo promicati društveno-komunikacijsku, objektivno-heurističku te posebice osobno-egzistencijalnu kompetenciju budućeg vjeroučitelja. Taj trostruki odnos predstavlja novinu u razvoju područja europskog obrazovanja. O tome se u članku raspravlja u četiri koraka koja uključuju riječ o religiji unutar školskog obrazovnog poslanja, religijski materinski jezik u školi, odnos prema međureligijskim razlikama u školi i inovacije u obrazovanju vjeroučitelja.

Keywords

vjeronauk; međureligijsko učenje; izobrazba vjeroučitelja

Hrčak ID:

111729

URI

https://hrcak.srce.hr/111729

Publication date:

24.6.2012.

Article data in other languages: english german

Visits: 1.139 *