Skip to the main content

Review article

Analiza utjecaja agregacije uzoraka na prognozu potražnje

Diana Božić orcid id orcid.org/0000-0003-0458-7382 ; Fakultet prometnih znanosti, Zagreb, Hrvatska
Ratko Stanković orcid id orcid.org/0000-0002-5793-5558 ; Fakultet prometnih znanosti, Zagreb, Hrvatska
Goran Kolarić ; Veleučilište u Varaždinu, Varaždin, Hrvatska


Full text: english pdf 1.207 Kb

page 426-430

downloads: 413

cite


Abstract

Opskrbni lanci su vrlo rijetko u jednostavnom generičkom obliku, već uključuju različite sudionike, koji neovisno provode prognozu potražnje u svojem djelokrugu. Prognoziranje potražnje temeljem podataka o narudžbama umjesto podataka o potražnji krajnjeg kupca (korisnika) u lancu, na sljedećim višim razinama kumulativno generira sve veća odstupanja. Svaki od sudionika opskrbnog lanca tako dobiva drugačije podatke o potražnji što je uzrokovano tim kumulativnim djelovanjem, poznatim pod nazivom “efekt biča”. U cilju smanjivanja ovih nepravilnosti, proizvođači obvezuju distributere na dostavljanje podataka o prognozi potražnji na svojem tržištu. Distributeri su pritom suočeni s problemom prikupljanja i obrade heterogenih uzoraka potražnje od ostalih sudionika na nižim razinama. U radu je prikazana analiza agregacije uzoraka koji su korišteni za prognoziranje potražnje primjenom različitih metoda prognoziranja.

Keywords

metode prognoziranja na vremenskim nizovima; agregacija uzoraka potražnje; efekt biča; opskrbni lanac

Hrčak ID:

112068

URI

https://hrcak.srce.hr/112068

Publication date:

10.12.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 1.371 *