Technical Journal, Vol. 7 No. 4, 2013.
Review article
Analiza utjecaja agregacije uzoraka na prognozu potražnje
Diana Božić
orcid.org/0000-0003-0458-7382
; Fakultet prometnih znanosti, Zagreb, Hrvatska
Ratko Stanković
orcid.org/0000-0002-5793-5558
; Fakultet prometnih znanosti, Zagreb, Hrvatska
Goran Kolarić
; Veleučilište u Varaždinu, Varaždin, Hrvatska
Abstract
Opskrbni lanci su vrlo rijetko u jednostavnom generičkom obliku, već uključuju različite sudionike, koji neovisno provode prognozu potražnje u svojem djelokrugu. Prognoziranje potražnje temeljem podataka o narudžbama umjesto podataka o potražnji krajnjeg kupca (korisnika) u lancu, na sljedećim višim razinama kumulativno generira sve veća odstupanja. Svaki od sudionika opskrbnog lanca tako dobiva drugačije podatke o potražnji što je uzrokovano tim kumulativnim djelovanjem, poznatim pod nazivom “efekt biča”. U cilju smanjivanja ovih nepravilnosti, proizvođači obvezuju distributere na dostavljanje podataka o prognozi potražnji na svojem tržištu. Distributeri su pritom suočeni s problemom prikupljanja i obrade heterogenih uzoraka potražnje od ostalih sudionika na nižim razinama. U radu je prikazana analiza agregacije uzoraka koji su korišteni za prognoziranje potražnje primjenom različitih metoda prognoziranja.
Keywords
metode prognoziranja na vremenskim nizovima; agregacija uzoraka potražnje; efekt biča; opskrbni lanac
Hrčak ID:
112068
URI
Publication date:
10.12.2013.
Visits: 2.165 *