Review article
Tragom zavičajnih napjeva u osnovnoškolskom glazbenom kurikulu do interkulturalnosti
Renata Sam Palmić
orcid.org/0000-0001-8740-2157
; Faculty of Primary Education in Rijeka
Abstract
Posebnosti hrvatske zavičajne/tradicijske glazbe u svojim glazbenim izražajnim elementima raznolike su i različite. U radu su, stoga, naglašene zavičajnosti kao glazbene mikrokulture koje se prožimaju s drugim tradicijskim glazbenim kulturama. U tu svrhu analizirani su osnovnoškolski glazbeni kurikuli od 1946. do 2006. godine. Željeli smo utvrditi koliko glazbeni nastavni programi uključuju zavičajnu glazbu i glazbu drugih kultura kao sukonstrukt interkulturalnog pristupa glazbenom odgoju i obrazovanju u multikulturalnom društvu. Rezultati provedene analize pokazali su nedovoljnu senzibiliziranost glazbenih programa za glazbenu zavičajnu raznolikost i multikulturalnu različitost s ciljem oživotvorenja multikulturalnosti što ih tradicijska glazba pruža kroz raznolike interkulturalne procese odgoja i obrazovanja.
Keywords
interkulturalni glazbeni odgoj i obrazovanje; osnovna škola; zavičajni napjevi
Hrčak ID:
112425
URI
Publication date:
2.12.2013.
Visits: 2.362 *