Skip to the main content

Preliminary communication

Vjeronauk u školi. Predmet koji odgaja i obrazuje

Rudi Paloš ; Zagreb, Hrvatska


Full text: croatian pdf 710 Kb

page 261-275

downloads: 447

cite


Abstract

Članak sadrži razmišljanja u povodu dvadesete obljetnice ponovnog uvođenja vjeronauka u hrvatske škole, s posebnim osvrtom na srednjoškolski vjeronauk. U prvom je dijelu nekoliko misli nastalih prigodom osme obljetnice, a u drugome je riječ o razmišljanjima nakon dva desetljeća. Riječi o počecima ujedno su i prisjećanje na sve što je trebalo učiniti: odrediti kakav će to biti predmet, tko će ga predavati, kako će se pripremiti vjeroučitelji. Ujedno je valjalo pripremiti i nove planove, programe, udžbenike i pomagala, ali i osnovati odgovarajuće ustanove, kao što su npr. nacionalni i biskupijski katehetski uredi. U završnom dijelu iznose se prijedlozi kojima se potiče promicanje katehetike i religijske pedagogije odnosno župne kateheze i školskog vjeronauka, kao i odgoja i obrazovanja uopće. U tu svrhu valja razmišljati o još aktivnijem uključivanju vjeronauka i vjeroučitelja u novu evangelizaciju, uz promicanje zajedničkog oduševljenja i crkvenosti. Današnji i sutrašnji vjeroučitelj pozvan je da bude stručnjak i svjedok, a poželjno je i njegovo veće angažiranje na području priopćivanja.

Keywords

vjeronauk; vjeroučitelj; katehetika; religijska pedagogija; nova evangelizacija; odgoj i obrazovanje; oduševljenje; crkvenost

Hrčak ID:

112573

URI

https://hrcak.srce.hr/112573

Publication date:

8.9.2011.

Article data in other languages: english german

Visits: 1.307 *