Skip to the main content

Preliminary communication

POTREBA ZA PRIBLIŽAVANJEM UPORABNE I FER TRŽIŠNE VRIJEDNOSTI PODUZEĆA U SUVREMENOM PRISTUPU VREDNOVANJU PODUZEĆA

Sonja Brlečić Valčić ; Saipem S.p.A., Podružnica u RH, Rijeka
Branka Crnković-Stumpf ; Ekonomski fakultet u Rijeci


Full text: croatian pdf 401 Kb

page 379-396

downloads: 2.859

cite


Abstract

Procjena vrijednosti poduzeća s namjerom nastavka poslovanja okosnica je i najvažniji dio u kontekstu kupoprodaje poduzeća ili strategije upravljanja na način da se maksimizira njegova vrijednost. U kompleksnom procesu vrednovanja najvažnija je informacija koja se samom procjenom dobiva. Iako cijena određenog poduzeća kod kupoprodaje često ovisi o psihološkim faktorima investitora, a nerijetko se određuje i prije samog vrednovanja, informacija o uporabnoj vrijednosti poduzeća i vrijednosti koja se za poduzeće može postići na tržištu na dan vrednovanja vrlo je bitna kako za investitora, tako i za prodavatelja. Do danas je razvijeno mnoštvo ekonomskih modela za procjenu vrijednosti poduzeća, međutim, kompleksnost problema kreiranja kvantitativnog modela koji će moći obuhvatiti sve parametre koji utječu na stvaranje i akumuliranje vrijednosti, kao i onih koji određuju njegovu konačnu cijenu na tržištu konstantno se istražuje. U radu se tako definira važnost približavanja uporabne i fer tržišne vrijednosti poduzeća te u skladu s time i suvremeniji pristup samom vrednovanju.

Keywords

uporabna vrijednost poduzeća; fer tržišna vrijednost poduzeća; procjena vrijednosti poduzeća; suvremeni pristup vrednovanju poduzeća

Hrčak ID:

112605

URI

https://hrcak.srce.hr/112605

Publication date:

27.12.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 4.203 *