Preliminary communication
Empirijska analiza utjecaja likvidnosti na profitabilnost hrvatskih srednjih i velikih poduzeća u grani djelatnosti informacije i komunikacije
Ivana Mamić Sačer
Boris Tušek
Iva Korica
Abstract
U radu je analiziran uzorak od 44 srednja i velika poduzeća u grani djelatnosti Informacije i komunikacije u 2009. godini u trogodišnjem razdoblju 2007 - 2009. godine na način da se promatrao utjecaj likvidnosti na profitabilnost poduzeća. Analiza je napravljena primjenom horizontalne i vertikalne analize te analizom određenih financijskih pokazatelja. Utvrđeno je da povećanje vrijednosti koeficijenta tekuće likvidnosti utječe na povećanje vrijednosti bruto rentabilnosti imovine. Struktura zastupljenosti poduzeća u pojedinoj grupi ukazuje na to da u grupi koja ima manji koeficijent tekuće likvidnosti prevladavaju poduzeća koja ujedno imaju i manju bruto rentabilnost imovine, te da u grupi koja ima veći koeficijent tekuće likvidnosti prevladavaju poduzeća koja ujedno imaju i veću bruto rentabilnost imovine.
Keywords
likvidnost; profitabilnost; informacije i komunikacije; ROA
Hrčak ID:
112983
URI
Publication date:
1.12.2013.
Visits: 2.209 *