Skip to the main content

Review article

Identitet katoličkog vjeroučitelja. Temelj kompetencije i osnova suradnje

Ante Mateljan orcid id orcid.org/0000-0001-6481-364X ; Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilište u Splitu


Full text: croatian pdf 491 Kb

page 89-100

downloads: 550

cite


Abstract

Da bi se prepoznao identitet katoličkog vjeroučitelja, treba mu odrediti okvire, a oni se nalaze u kršćanskoj teološkoj antropologiji, odnosno u razumijevanju ljudske osobe kao nesavršenog i grešnog, ali i dragocjenog bića pozvanog na zajedništvo s Bogom i bližnjim u istini i ljubavi. Uz to, identitet vjeroučitelja je neodvojiv od razumijevanja vjeronauka u školi kao oblika ostvarivanja kršćanskog i eklezijalnog poslanja, kojemu je potrebno neprestano produbljivanje i usklađivanje po mjeri Kristovoj. Identitet katoličkog vjeroučitelja neodvojiv je od osnovnih značajki ljudske osobe na individualnoj i komunitarnoj razini, neodvojiv je od osobne vjere kao izgrađena odnosa s Bogom u Isusu Kristu po svjesnoj i aktivnoj pripadnosti zajednici Crkve, neodvojiv je od egzistencijalnog nastojanja da se kroz autentični odnos prihvaćanja, traženja i pouke ostvari dijalog i svjedočanstvo ljubavi prema onima kojima je vjeroučitelj poslan.Optimalni rezultat kojemu je usmjerena trajna izgradnja i potvrđivanje identiteta vjeroučitelja jest postati znamen Boga živoga u današnjem svijetu.

Keywords

kateheza; vjeroučitelj; konfesionalni vjeronauk; crkveno poslanje

Hrčak ID:

113869

URI

https://hrcak.srce.hr/113869

Publication date:

16.6.2003.

Article data in other languages: german

Visits: 1.744 *