Review article
https://doi.org/10.32728/mo.08.2.2013.05
KONSTRUKCIJA I PRELIMINARNA VALIDACIJA UPITNIKA SPREMNOSTI ZA ŠKOLU
Kristina Grbić
; Dječji vrtić «Trnoružica», Zagreb
Joško Sindik
; Institut za antropologiju, Zagreb;
Marina Vuko
; Dječji vrtić «Sopot», Zagreb
Abstract
Cilj ovog istraživanja bio je konstruirati Upitnik spremnosti za školu. Ispitali smo metrijske karakteristike Upitnika spremnosti za školu. Ispitali smo namjerni uzorak od 89 djece, koja pohađaju dječji vrtić u Zagrebu. Na temelju faktorske analize, reducirali smo broj čestica od 50 na 31. Rezultati indiciraju uglavnom nisku povezanost skala
upitnika s Testom spremnosti za školu (TSŠ). Pouzdanost skala je zadovoljavajuća, a diskriminativna vrijednost niska, odnosno može se reći da su čestice upitnika prelagane za ovaj uzorak ispitanika. Usporedbom rezultata djevojčica i dječaka, pokazalo se da se djeca različitog spola ne razlikuju statistički značajno prema rezultatu u skalama Socio-emocionalni razvoj i Kognitivni razvoj, dok se kod skala Tjelesni razvoj i motorika i Pažnja i znatiželja pokazalo da su djevojčice statistički značajno uspješnije od dječaka. Ove nalaze smo protumačili rodnom pristranošću ove skale. Rezultati djece na skali Tjelesni razvoj i motorika te dvjema skalama kognitivnog razvoja statistički značajno se ne razlikuju, s obzirom na obrazovni status majke i oca. Na skali Socio-emocionalni razvoj, djeca očeva nižeg i srednjeg obrazovnog statusa postižu statistički značajno bolji rezultat
u odnosu na djecu očeva višeg obrazovnog statusa. Korelacije međutim pokazuju da je povezanost između stručne spreme roditelja i svih područja razvoja djeteta procijenjenih upitnikom praktički nulta.
Keywords
djeca; kompetencije; spremnost; škola; upitnik; validacija
Hrčak ID:
114292
URI
Publication date:
2.12.2013.
Visits: 5.121 *