Skip to the main content

Preliminary communication

Informacija, mediji i vlasništvo

Željko Ivanković ; Banka magazine, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 377 Kb

page 49-67

downloads: 821

cite


Abstract

Članak je podijeljen u četiri dijela. U prvom se daje uvod u suvremenu filozofiju informacija i opisuju glavni pravci: kvantitativna i kvalitativna teorija informacija. U drugom se prikazuju izabrane teme iz filozofije informacija, razlika između instrukcije i konstatacije, signala i informacije, te raspravljaju pitanja kako signal dobiva značenje (problem utemeljenja podataka) i mora li informacija biti istinita. U trećem se dijelu diskutira shvaćanje informacije u ekonomskoj znanosti i kako se informacija ponaša na tržištu. U četvrtom se dijelu postavlja pitanje u čemu je utemeljeno vlasništvo nad informacijom i kako se ono može realizirati. Zaključuje se da je medijsko kodiranje informacija temelj uspostavljanja vlasništva nad informacijama. Iz analize striktno ontoloških karakteristika informacija i dokaza o nematerijalnoj prirodi informacija, zaključuje se kako se nad informacijom ne može uspostaviti vlasničko pravo bez ostatka, to jest, kako informacija nije pogodna da se njome trguje na kompetitivnom tržištu.

Keywords

informacija; ekonomska znanost; kodiranje informacija; tržište; informacija kao roba; pristup informacijama; medij i vlasništvo

Hrčak ID:

114407

URI

https://hrcak.srce.hr/114407

Publication date:

3.9.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.256 *