Skip to the main content

Preliminary communication

Govor robe

Veljko Žvan orcid id orcid.org/0000-0003-2532-2383 ; Faculty of Architecture, University of Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 461 Kb

page 69-77

downloads: 994

cite


Abstract

Činjenica da su svi masovni mediji, svi komunikacijski kanali, zagušeni reklamnim porukama otvara mnoga pitanja - čemu reklama, čemu njena medijska sveprisutnost, je li medij učinkovito manipulativno sredstvo podređeno interesu kapitala koji medij reklamom kupuje itd. Kritičkom analizom radova nekih mislilaca koji su se tim pitanjima bavili iz različitih pozicija, Marcusea i McLuhana, dolazimo do stajališta da medij, prije svega, treba promatrati kao robu, robu koja ima određene specifičnosti - da bude komunikacijsko sredstvo drugoj robi. Oslanjajući se na analizu fetiškog karaktera robe koju Marx iznosi u Kapitalu, pokazujemo da reklama, zapravo, samo otvorenije i suptilnije komunicira ono što je robnom proizvodnjom već odavna uspostavljeno. Zaključak je da reklame ne stvaraju potrebu za robom i potrošnjom već obrnuto - roba i robna proizvodnja stvaraju reklamu.

Keywords

reklama; roba; brand; medij; potreba; manipulacija

Hrčak ID:

114410

URI

https://hrcak.srce.hr/114410

Publication date:

3.9.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.024 *