Skip to the main content

Preliminary communication

Uloga odabira učiteljske profesije i samopoštovanja u sagorijevanju učitelja u osnovnoj školi

Jelena Kuzijev ; OŠ Ljudevita Modeca, Križevci
Tomislav Topolovčan orcid id orcid.org/0009-0005-8813-9465 ; Učiteljski fakultet; Sveučilišta u Zagrebu


Full text: croatian pdf 340 Kb

page 125-144

downloads: 2.130

cite


Abstract

Cilj istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri socio-demografska
obilježja učitelja, razlozi izbora učiteljske profesije i razina samopoštovanja predviđaju pojavljivanje profesionalnog sagorijevanja na poslu kod učitelja osnovne škole (N = 304). Rezultati ukazuju da socio-demografska obilježja, razlozi izbora učiteljske profesije i razina samopoštovanja značajno predviđaju
učiteljsko sagorijevanje. Pokazalo se da su muški učitelji, učitelji iz matičnih škola, učitelji koji imaju prebivalište u gradu, učitelji koji nisu zadovoljni izborom učiteljske profesije, učitelji koji očekuju da učiteljska profesija pruža mnogo vremena za obitelj i sigurnost posla, učitelji kojima je učiteljski studij bio drugi izbor studija, učitelji koji imaju nisku intrinzičnu motivaciju i nisku sposobnost poučavanja, učitelji koji smatraju da svojom profesijom imaju
slab doprinos društvu te učitelji s niskim samopoštovanjem, pod većim rizikom profesionalnog sagorijevanja na poslu. U radu se ukazuje na poželjnost obraćanja pažnje na navedene čimbenike prilikom upisa studenata na učiteljske studije te pružanje mogućnosti osobnog razvoja u njihovoj budućoj praksi.

Keywords

faktori izbora učiteljske profesije; osnovna škola; profesionalno sagorijevanje na poslu; samopoštovanje; učitelji

Hrčak ID:

116177

URI

https://hrcak.srce.hr/116177

Publication date:

25.12.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 3.902 *