Skip to the main content

Original scientific paper

Marmaray projekt prelaska Bosfora: geodetske djelatnosti i geodetsko praćenje

Engin Gülal ; Yildiz Technical University, Department of Geomatics Engineering, Istanbul, Turkey


Full text: croatian pdf 2.867 Kb

page 1-7

downloads: 827

cite

Full text: english pdf 2.867 Kb

page 1-7

downloads: 1.515

cite


Abstract

Tekući Marmaray projekt jedan je od najvećih transportnih infrastrukturnih projekata u svijetu. Ukupna duljina na tlu i i ispod tla Marmaray projekta je 76,7 km. Prvi dio projekta je Prijelaz Bosfora (BC1) s duljinom od 13,6 km. BC1 projekt sadrži izgradnju tri bušena tunela i jedan uronjen tunel ispod Bosforskog tjesnaca. Građevinska ispitivanja u tunelima i uronjenoj cijevi bila su dovršena početkom 2012. Planiranje i oblikovanje inženjerskih projekata glavno su žarište istraživanja inženjerske topografije koja je osnovni uvjet za mnoge inženjerske projekte. Ovaj članak objašnjava najnovija dostignuća u inženjerskim geodetskim aktivnostima, kao što su uspostavljanje geodetskih kontrolnih mreža, praćenje deformacije i izvedenih mjerenja, u okviru projekta BC1. Iskustva stečena tijekom studija mjerenja prikazana su kao vodič za slične projekte koji će se realizirati u budućnosti.

Keywords

izmjere, geodetski nadzor, Marmaray, tunel

Hrčak ID:

116568

URI

https://hrcak.srce.hr/116568

Article data in other languages: english

Visits: 3.063 *