Skip to the main content

Review article

Modernost pedagoške koncepcije Marije Montessori

Slavica Bašić ; Sveučilište u Zadru Odjel za pedagogiju


Full text: croatian pdf 217 Kb

page 205-214

downloads: 5.213

cite

Full text: english pdf 113 Kb

page 215-215

downloads: 530

cite

Full text: german pdf 113 Kb

page 216-216

downloads: 318

cite


Abstract

U zadnjim desetljećima sve veći broj znanstvenika i pedagoga praktičara pokazuje interes za Montessori pedagogiju, provjerava je u praksi i potvrđuje da je riječ o modernoj, vremenu primjerenoj pedagogiji koja odgovara na razvojne potrebe suvremene djece i mladih. Brojna istraživanja pokazuju kako djeca iz Montessori škola, u usporedbi s djecom iz standardnih škola, pokazuju bolju motivaciju za učenje, višestruke interese, samostalnost i pozitivan odnos prema učenju te veću odgovornost prema zajednici. Istraživanja euroznanosti i razvojne psihologije potvrđuju postavke Montessori pedagogije o individualnom planu razvoja, koji prolazi određene stupnjeve (senzibilna razdoblja, prozori učenja) te o potrebi didaktički obliko vanog okruženja kao pomoći u individualnom razvoju. Zahtjev za slobodom, samostalnosti i samoaktivnosti Montessori je, za razliku od emancipatorske pedagogije i sociokonstruktivizma, postavila u okvire razvojne i moralne slobode i jasno defi nirala uvjete slobode i pretpostavke samostalnosti djeteta. Sloboda shvaćena kao izgradnja kompetencija za djelovanje – cilj je, ali i put, koji dijete prolazi u svome razvoju i na kojemu treba sigurnost, zaštićenost, praćenje i pomoć odraslih. Modernost Montessori pedagogije treba tražiti u znanstveno utemeljenoj psihologiji razvoja, u pedagoški oblikovanoj ponudi učenja i u pedagoškom etosu odgajatelja.

Keywords

senzibilna razdoblja; didaktički oblikovano okruženje; slobodan izbor; razvojna i moralna sloboda; etos odgajatelja

Hrčak ID:

116671

URI

https://hrcak.srce.hr/116671

Publication date:

23.11.2011.

Article data in other languages: english german

Visits: 12.213 *