Skip to the main content

Preliminary communication

Sustav javnih nabava iz perspektive poslovnog sektora

Jelena Budak
Edo Rajh


Full text: english pdf 201 Kb

page 5-25

downloads: 916

cite


Abstract

U radu se empirijski ocjenjuje sustav javnih nabava u Hrvatskoj, tranzicijskoj zemlji i novoj članici Europske unije. Anketni podaci prikupljeni na velikom uzorku poslovnih subjekata omogućili su istraživanje stavova poduzeća u ulozi sudionika natječaja javne nabave: kako ona ocjenjuju sustav te koje su njihove percepcije i iskustva povezana s pojedinim sastavnicama javnih nabava. Model polazi od postojećeg koncepta iz literature koji razlikuje poduzeća prema veličini i djelatnosti i proširuje ga s još jednim važnim obilježjem ispitanika: je li poslovni subjekt sudjelovao u javnim nabavama kao izravni ponuđač ili kao podugovarač. U radu se provjerava hipoteza da postoje značajne razlike u mišljenju i ocjenama između izravnih ugovarača i podugovarača. Struktura ankete omogućila je ispitivanje stavova poslovnog sektora o postupcima javnih nabava, regulativi, poštivanju glavnih načela javne nabave, dosegnutim europskim standardima i razini korupcijskih rizika u javnim nabavama. Iskustva Hrvatske prema mišljenju poslovnog sektora ukazuju da su usprkos uvođenju EU normi još uvijek prisutne nepravilnosti i manjak povjerenja u nacionalni sustav javnih nabava.

Keywords

javna nabava; anketa; Hrvatska; stavovi poslovnog sektora

Hrčak ID:

117155

URI

https://hrcak.srce.hr/117155

Publication date:

11.3.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 2.639 *