Media studies, Vol. 4 No. 8, 2013.
Original scientific paper
Medijska pismenost u vrijeme medijskog jaza
Kaja Žuran
; University of Maribor, Maribor, Slovenia
Marko Ivanišin
; University of Maribor, Maribor, Slovenia
Abstract
Živimo u postmodernom društvu, društvu znanja i participacije, u informacijskom društvu, a ponajprije u medijskom društvu. U takvom društvu, u kojem mediji zauzimaju dominantan položaj, nužno je zahtijevati razvoj „tradicionalnog” koncepta medijske pismenosti te ne ispuštati iz fokusa problem medijskog jaza (engl. media divide). Dva su razloga za to. Prvo, nalazimo se u dobu tehnološke revolucije i vrijeme je da razmislimo o značenju i funkcijama medija te o tome kako svakodnevno doživljavamo medije. Društvo se mora postaviti kao subjekt u odnosu s nametljivim medijima. Potrebno je naučiti kako se mediji mogu upotrijebiti za vlastitu korist i razvoj kreativnosti te ujedno biti kritičan i autonoman prema odabranom medijskom sadržaju. Drugo, kako je razvoj medija uvjetovan stalnim tehnološkim promjenama koje dovode do konvergencije, pojedinačno razumijevanje medija također se mora mijenjati tijekom vremena. U svrhu unapređenja individualnog shvaćanja medija pojedinac mora
postati aktivan sudionik, a ne ostati pasivan potrošač medijskog sadržaja. Jedino na taj način možemo nadvladati medijsku podjelu između medijski pismenih i nepismenih pojedinaca te pretpostavljenu
podjelu na one koji imaju formalno medijsko obrazovanje nasuprot onih koji ga nemaju.
Keywords
medijska pismenost; medijsko obrazovanje; medijski jaz
Hrčak ID:
118036
URI
Publication date:
17.12.2013.
Visits: 3.831 *