Skip to the main content

Review article

Uloga simboličkog interakcionizma u analizama medijske manipulacije

Zlatko Miliša ; Sveučilište u Zadru Odjel za pedagogiju
Mirela Tolić ; Sveučilište u Zadru Odjel za pedagogiju


Full text: croatian pdf 852 Kb

page 57-70

downloads: 1.939

cite

Full text: english pdf 630 Kb

page 70-70

downloads: 208

cite

Full text: german pdf 428 Kb

page 71-71

downloads: 244

cite


Abstract

Tema simboličkog interakcionizma je pedagoški zanemarena, ali i iznimno intrigantna za pedagogiju u suvremenom shvaćanju komunikacija i medijske pedagogije. Autori razmatraju značenje simboličkog interakcionizma u razotkrivanju medijske manipulacije. Polaze od pretpostavke da se uz pomoć teorije simboličkog interakcionizma i simboličkog nasilja može zahvatiti važan aspekt u analizama medijske manipulacije. Analiziraju značaj Encoding/Decoding Systema, navode primjere dekodiranja medijskih sadržaja (posebice reklama) i uspostavljaju smislene veze medijskih simboličkih poruka i simboličkog interakcionizma. U simbolima autori navode brojne mogućnosti znanstvenih i praktičnih aplikacija. Simbolički interakcionizam razotkriva pedagoške posljedice u konstelaciji radikalnoga moralnog relativizma gdje sve ima cijenu a ništa vrijednost. Autori zaključuju da prevenciju medijske manipulacije treba aktualizirati kroz ulogu teorije simboličkog interakcionizma u suvremenim analizama medijske pedagogije.

Keywords

nasilje; simbolički interakcionizam; manipulacija; reklame; medijska pedagogija; Ecoding/Decoding System

Hrčak ID:

118172

URI

https://hrcak.srce.hr/118172

Publication date:

22.12.2009.

Article data in other languages: english german

Visits: 3.893 *