Skip to the main content

Review article

Uloga medija u razvoju interkulturalne komunikacije

Zlatko Miliša ; Sveučilište u Zadru Odjel za pedagogiju


Full text: croatian pdf 837 Kb

page 219-229

downloads: 1.958

cite

Full text: english pdf 482 Kb

page 230-230

downloads: 275

cite

Full text: german pdf 724 Kb

page 231-231

downloads: 215

cite


Abstract

U radu se polazi od aktualnih problema razvoja interkulturalnog dijaloga, važnosti znanstvene discipline medijske pedagogije, koja se bavim interaktivnim (novim) medijima, kao pretpostavke izgradnje interkulturalne komunikacije. Komunikacija je ponajprije društveni proces razmjene informacija s ciljem uzajamng razumijevanja. Način na koji su poruke (de)kodirane uvelike utječe na pozitivan ili negativan proces komunikacije. Autor ističe važnost repasaža kulturnog univerzalizma i relativizma za shvaćanje razvoja interkulturalnog procesa te izgradnju kulturnog identiteta. Navodi primjere o stanju interkulturalnog odgoja i obrazovanja među mladim migrantima, što upozorava na važnost interkulturalnog medijskog obrazovanja, ali i na neučinkovito djelovanje te objašnjava pojam Ausländerpädagogik (pedagogija za strance), pri čemu autor zaključuje da mediji trebaju imati jednu od većih vodećih uloga koja bi pridonosila stvaranju interkulturalnog dijaloga i interkulturalnoj komunikaciji. Na kraju autor zaključuje da i dalje ostaje problem kako medije upotrijebiti u sudjelovanju u procesu razvoja interkulturalnog dijaloga, koji su glavni akter za razvoj interkulturalnog dijaloga u procesu interkulturalne komunikacije.

Keywords

interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalni dijalog; medijska pedagogija; inovativni mediji; kulturni identitet; interkulturalna komunikacija; kulturni univerzalizam i relativizam; Ausländerpädagogik (pedagogija za strance)

Hrčak ID:

118202

URI

https://hrcak.srce.hr/118202

Publication date:

23.12.2008.

Article data in other languages: english german

Visits: 4.913 *