Skip to the main content

Review article

Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića

Edita Slunjski ; Filozofski fakultet u Sveučilišta Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 1.172 Kb

page 22-33

downloads: 1.584

cite

Full text: english pdf 493 Kb

page 34-34

downloads: 194

cite

Full text: german pdf 493 Kb

page 35-35

downloads: 178

cite


Abstract

U radu se navode nedostatci tradicionalnih oblika profesionalnog razvoja učitelja (odgajatelja), a ističe vrijednost kontinuiranog istraživanja vlastite odgojno-obrazovne prakse, koje učitelje osposobljava za refleksivne praktičare. Takav se pristup profesionalnom razvoju, koji otvara put emancipaciji i profesionalnoj autonomiji učitelja, velikim dijelom oslanja na njihovo profesionalno povezivanje, zajedništvo i suradnju. Povezivanje i suradnja učitelja sa sustručnjacima vode prema razvoju profesionalne zajednice učenja, u kojoj oni zajedno istražuju i raspravljaju o vlastitoj odgojno-obrazovnoj praksi, i kontinuirano zajednički uče. Akcijskim - etnografskim istraživanjem, provedenim u četiri vrtića, nastojala se postupno podizati kvaliteta odgojno-obrazovne prakse te postići kultura dijaloga i zajedničko učenje kroz raspravu. U istraživanju se pokazalo kako kvaliteta zajedničkih rasprava svih djelatnika vrtića istodobno potiče razvoj odgojno-obrazovne prakse, ali se kroz razvoj prakse i sama povratno razvija. Kako predstavlja uzrok, ali i posljedicu ostvarivanja kvalitetnije odgojno-obrazovne prakse, rasprava se može smatrati temeljnim modalitetom zajedničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića te instrumentom razvoja vrtića u cjelini.

Keywords

profesionalni razvoj učitelja (odgajatelja), refleksivna praksa, akcijsko-etnografsko istraživanje, zajednička rasprava, kultura dijaloga

Hrčak ID:

118258

URI

https://hrcak.srce.hr/118258

Article data in other languages: english german

Visits: 3.523 *