Skip to the main content

Review article

Interkulturalni pristup nastavi glazbe

Snježana Dobrota ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za učiteljski studij
Sonja Kovačević ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za učiteljski studij


Full text: croatian pdf 665 Kb

page 119-127

downloads: 1.065

cite

Full text: english pdf 576 Kb

page 128-128

downloads: 263

cite

Full text: german pdf 576 Kb

page 129-129

downloads: 254

cite


Abstract

Glazbena estetika, artikulirana putem kulturne hegemonije zapadne umjetničke glazbe, ima veliki utjecaj na sadržaj glazbene nastave. Takav način razmišljanja o glazbi ne može opravdati raznolikost praksi koje označava riječ glazba u suvremenom svijetu. Posljedice ograničene definicije glazbe, te implicitne tvrdnje o superiornosti koje takve tvrdnje artikuliraju, potkopavaju eksplicitne principe dobre prakse glazbene pedagogije. Nastavni programi zapadnih društava uglavnom su koncipirani od prihvatljivih glazbenih idioma koji pripadaju zapadnoj umjetničkoj tradiciji. Međutim, u kontekstu formalnog obrazovanja zalažemo se za pristup koji se temelji na prepoznavanju i prihvaćanju različitih glazbenih tradicija i kultura. U radu donosimo primjer indonezijske glazbe i mogućnost njezine inkluzije u glazbenu nastavu u hrvatskim školama. Pluralističkim koncipiranjem nastavnog programa, glazbena nastava pridonosi estetskom odgajanju učenika, nadilaženju ograničenih svjetova kulturalno definirane realnosti te razvijanju stvaralačke kritike, koja je rezultat izravnog kontakta s glazbom i promišljanja o njoj. Ovakva koncepcija glazbene nastave predstavlja conditio sine qua non razvoja glazbenog obrazovanja u školama kao distinktivne akademske discipline.

Keywords

glazbena pedagogija; interkulturalizam; pluralistička koncepcija nastave; indonezijska glazba

Hrčak ID:

118349

URI

https://hrcak.srce.hr/118349

Publication date:

25.5.2007.

Article data in other languages: english german

Visits: 3.475 *