Skip to the main content

Review article

Epistemološki pristup inkluziji

Ksenija Romstein ; Učiteljski fakultet Sveučilišza Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku


Full text: croatian pdf 315 Kb

page 85-92

downloads: 1.449

cite

Full text: english pdf 88 Kb

page 93-93

downloads: 311

cite

Full text: german pdf 90 Kb

page 94-94

downloads: 272

cite


Abstract

Uvidom u recentnu pedagogijsku literaturu može se uočiti da ne postoji jedinstveno viđenje inkluzije, već da postoje mnoge perspektive koje su često nejasne i oprečne. Dvije dominantne među njima – individualna i socijalna – propituju inkluziju (točnije, njezine učinke) u odnosu spram života pojedinca i društva. Iz individualne perspektive inkluzija se tumači kao uključivanje djece s posebnim potrebama/teškoćama u svakodnevni život, što implicira normalizaciju i asimilaciju. Socijalna perspektiva inkluzije, iako eksplicitno usmjerena na dobrobit pojedinca, istodobno podržava subordiniranost posebne potrebe/teškoće. Unatoč nastojanjima da se terminologija mijenja u skladu s aktualnim znanstvenim spoznajama o naravi posebne potrebe/ teškoće, navedeni termini se i dalje rabe bez dubljeg promišljanja o njihovu značenju. U ovome će se radu, kao jedan od mogućih pristupa razumijevanju termina inkluzija i posebna potreba/ teškoća, ponuditi epistemološki pristup. Ovim odabirom želi se ukazati na postojanje nekritičke (a katkad i neadekvatne) uporabe navedenih termina čija implicitna i eksplicitna značenja imaju različite reperkusije na život pojedinca.

Keywords

epistemološki pristup; inkluzija; identitet; posebna potreba/ teškoća; implicitna značenja

Hrčak ID:

118380

URI

https://hrcak.srce.hr/118380

Publication date:

26.5.2010.

Article data in other languages: english german

Visits: 4.432 *