Review article
NEURONSKE MREŽE I ANALITIČKI HIJERARHIJSKI PROCES U SEGMENTACIJI TURISTIČKOG TRŽIŠTA
Marija Dragičević
Abstract
Segmentacija tržišta temelj je za donošenje strateških odluka u poduzeću. Na taj način identificiraju se različite skupine potrošača koje su, s obzirom na turističke preferencije, unutar sebe homogene i zahtijevaju indentične proizvode i/ili marketinške mikseve. Više je načina segmentiranja tržišta, a najčešće rabljena metoda je socio-demografska segmentacija tržišta.
Cilj je radu uputiti na suvremene metode, kao što su modeli neuronskih mreža i analitički hijerarhijski proces, koji mogu također vrlo uspješno produžiti u procesu segmentiranja tržišta i odabira ciljnih segmenata, pa na taj način olakšati i unaprijediti donošenje odluka u ovom složenom procesu s kojim se suočava turistički menadžment. Modeli neuronskih mreža omogućuju podjelu tržišta na određene homogene grupe ili segmente, a analitički hijerarhijski proces omogućuje odabir adekvatnog, tj. prioritetnoga tržišnog segmenta. Ove tehnike pokazale su se efikasnijima od linearnih metoda. Obje metode pružaju visok stupanj pouzdanosti.
Keywords
segmentacija tržišta; turizam; neuronske mreže; analitički hijerarhijski proces
Hrčak ID:
11474
URI
Publication date:
17.7.2007.
Visits: 11.733 *