Skip to the main content

Review article

NEURONSKE MREŽE I ANALITIČKI HIJERARHIJSKI PROCES U SEGMENTACIJI TURISTIČKOG TRŽIŠTA

Marija Dragičević


Full text: croatian doc 293 Kb

page 81-100

downloads: 9.428

cite


Abstract

Segmentacija tržišta temelj je za donošenje strateških odluka u poduzeću. Na taj način identificiraju se različite skupine potrošača koje su, s obzirom na turističke preferencije, unutar sebe homogene i zahtijevaju indentične proizvode i/ili marketinške mikseve. Više je načina segmentiranja tržišta, a najčešće rabljena metoda je socio-demografska segmentacija tržišta.
Cilj je radu uputiti na suvremene metode, kao što su modeli neuronskih mreža i analitički hijerarhijski proces, koji mogu također vrlo uspješno produžiti u procesu segmentiranja tržišta i odabira ciljnih segmenata, pa na taj način olakšati i unaprijediti donošenje odluka u ovom složenom procesu s kojim se suočava turistički menadžment. Modeli neuronskih mreža omogućuju podjelu tržišta na određene homogene grupe ili segmente, a analitički hijerarhijski proces omogućuje odabir adekvatnog, tj. prioritetnoga tržišnog segmenta. Ove tehnike pokazale su se efikasnijima od linearnih metoda. Obje metode pružaju visok stupanj pouzdanosti.

Keywords

segmentacija tržišta; turizam; neuronske mreže; analitički hijerarhijski proces

Hrčak ID:

11474

URI

https://hrcak.srce.hr/11474

Publication date:

17.7.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 10.953 *