Conference paper
Strategija razvoja elektroničkog nakladništva na malim tržištima
Ivona Despot
Tomislav Jakopec
Abstract
U radu se analiziraju tehnološki trendovi koji utječu na poslovne modele u nakladništvu i stvaraju inovativne nakladničke proizvode koji odražavaju potrebe čitatelja u digitalnom okružju. Iako tehnologija već nudi brojne mogućnosti, način njezina korištenja nije samo tehničko pitanje već i pitanje tržišta. Prelazak u digitalno okružje potaknuo je velike promjene u nakladništvu i drugim medijskim industrijama. Neki sektori nakladništva poput onog znanstvenog brzo prihvaćaju nove tehnološke mogućnosti. Sadržaj dostupan u otvorenom pristupu i modeli samostalnog izdavanja publikacija uzdrmali su nakladničku industriju i promijenili tradicionalnu ulogu nakladnika u lancu proizvodnje knjige. Napredna softverska rješenja nude autorima lak pristup virtualnim 'policama', a nakladnicima omogućuju jednostavniju i bržu proizvodnju i distribuciju. Promjene donose mnoge izazove i prijetnje s obzirom da je tehnologija još uvijek u ranoj fazi implementacije. U radu se predstavljaju novi trendovi i predviđanja te njihov mogući učinak na nakladništvo, s posebnim naglaskom na mala jezična tržišta kao što je hrvatsko tržište knjige.
Keywords
elektroničko nakladništvo; samostalno izdavanje; otvoreni pristup; strategija; Hrvatska
Hrčak ID:
119582
URI
Publication date:
27.3.2014.
Visits: 3.092 *