Technical Journal, Vol. 8 No. 1, 2014.
Professional paper
Autodesk Maya - Dinamična polja u računalnoj animaciji
Krunoslav Čovran
Andrija Bernik
; Sveučilište Sjever, Sveučilišni centar Varaždin, Varaždin
Damir Vusić
orcid.org/0000-0001-9972-2246
; Sveučilište Sjever, Sveučilišni centar Varaždin, Varaždin
Abstract
Ovim radom će se objasniti način korištenja dinamičnih polja u Mayi. Dinamika je grana fizike koja opisuje kako se objekti kreću u prostoru. Dinamične animacije koriste fizikalna pravila prilikom simulacija prirodnih sila. Pomoću dinamičnih opcija u Mayi, mi određujemo koje akcije i pokrete želimo da objekt ili čestica napravi, a zatim pustimo da softver odredi kako će se objekt animirati. Dinamične animacije dopuštaju da se kreiraju realistični pokreti koji bi se teško kreirali pomoću tradicionalne animacije pomoću ključeva (eng. keyframe animation). Na primjer, pomoću dinamičnih animacija mogu se kreirati kocke u pokretu, zastave koje se vijore na vjetru i vatromet. Opisati će se opcije programa pomoću kojih se mogu napraviti aktivna i pasivna kruta tijela koja imaju međusobnu interakciju, meka tijela, objasnit će se kako se kreiraju polja sila kao što su gravitacija, vjetar, turbulencija i vrtložna polja, te kako ih manipulirati da bi dobili željeni efekt.
Keywords
Autodesk Maya; animiranje; efekti; polja sile; meka i kruta tijela
Hrčak ID:
120090
URI
Publication date:
15.3.2014.
Visits: 1.976 *