Skip to the main content

Preliminary communication

Numerička analiza motora na paljenje iskrom i paljenje kompresijom

Grzegorz Budzik orcid id orcid.org/0000-0003-3598-2860 ; Rzeszow University of Technology, Powstancow Warszawy Avenue 12, 35-959 Rzeszow, Poland
Mariusz Cygnar ; State Higher Vocational School in Nowy Sacz, Technical Institute, ul. Zamenhofa 1a, 33-300 Nowy Sacz, Poland
Mirosław Grzelka ; Poznan University of Technology, Piotrowo 3, 60 - 965 Poznan, Poland
Lidia Marciniak-Podsadna ; Poznan University of Technology, Piotrowo 3, 60 - 965 Poznan, Poland
Bronisław Sendyka ; Cracow University of Technology, Jana Pawła II 37 Avenue, 31-864 Cracow, Poland
Antun Stoic ; J. J. Strossmayer University of Osijek, Mechanical Engineering Faculty in Slavonski Brod, Trg Ivane Brlić Mažuranić 2, 35000 Slavonski Brod, Croatia


Full text: croatian pdf 3.236 Kb

page 417-423

downloads: 600

cite

Full text: english pdf 3.236 Kb

page 417-423

downloads: 404

cite


Abstract

U radu se prikazuju istraživanja simulacije izgaranja u testiranom motoru s četiri cilindra, na osnovu motora Toyote Yaris 1,3 dm3 s paljenjem iskrom i opremljenim s dva sustava napajanja energijom: osnovnim i paljenjem. Primijenjene su dvije metode pokretanja postupka izgaranja: paljenje iskrom i ponovo, poslije isključenja, ubrizgavanje zapaljive doze. Cilj je istraživanja bilo utvrđivanje razlika u postupku izgaranja i radu motora, prije svega promjena tlaka do kojih je došlo u cilindru te vrste motora s dva sustava napajanja energijom. Zapaljiva doza uštrcana u cilindar bila je jednaka otprilike 5 ÷ 8 % ukupne mase goriva u motoru. Gorivo je direktno ubrizgavano tijekom nekoliko desetaka stupnjeva rotacije koljenaste osovine prije dostizanja gornje mrtve točke. Pripremljena je prostorna mreža modela motora (predprocesor), a napravljena je i modifikacija izvornog KIVA 3V programa kako bi se uzela u obzir dva sustava ubrizgavanja. Treba spomenuti da standardni KIVA 3V program ima, po defaultu, samo jedan izvor ubrizgavanja goriva.

Keywords

dva sustava ubrizgavanja goriva; motor na paljenje iskrom i paljenje kompresijom

Hrčak ID:

120396

URI

https://hrcak.srce.hr/120396

Publication date:

26.4.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 2.159 *