Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.3935/rsp.v21i1.1161

Nevidljiv problem – stvarni rizik: ispadanje učenika iz srednjoškolskog obrazovanja

Danijel Baturina orcid id orcid.org/0000-0002-9063-305X ; Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet Zagreb
Gordana Berc ; Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet Zagreb
Marijana Majdak ; Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet Zagreb


Full text: croatian PDF 503 Kb

page 43-67

downloads: 1.810

cite


Abstract

Mladi koji su u riziku od ispadanja iz srednje škole predstavljaju specifičnu ranjivu skupinu jer su u opasnosti od socijalne isključenosti i ulaska u zamku siromaštva. Ispadanje učenika iz srednjoškolskog obrazovanja u europskom kontekstu identificiran je kao značajan društveni problem, no u hrvatskom kontekstu ono je do sada nedovoljno prepoznato i istraženo. Istraživanja pokazuju da se radi o kompleksnom problemu koji treba promatrati na individualnoj, obiteljskoj, školskoj, vršnjačkoj i široj društvenoj razini. Posljedice ispadanja učenika iz školskog sustava su višeslojne. One se reflektiraju na otežano i nesigurno zapošljavanje pojedinca, imaju nepovoljne učinke na njegovu psihološku dobrobit i civilni angažman te stoga često dovode do socijalne isključenosti pojedinca. Problemu ispadanja učenika iz obrazovanja treba pristupiti multidisciplinarno i holistički, osobito na razini prepoznavanja prisutnosti problema, ranog identificiranja rizika od ispadanja i pravovremenog interveniranja. Ključno je razvijanje preventivnih programa u radu s obiteljima i učenicima kao i reintegracija učenika koji su ispali iz sustava obrazovanja. Ulaganje u obrazovanje mladih te osiguravanje mjera različitih socijalnih politika za prevenciju i smanjivanje rizika ispadanja učenika iz sustava obrazovanja predstavlja ulaganje u perspektivniju budućnost naših mladih generacija i društva u cjelini.

Keywords

ispadanje učenika; srednjoškolsko obrazovanje; čimbenici; posljedice; prevencija

Hrčak ID:

122356

URI

https://hrcak.srce.hr/122356

Publication date:

24.4.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 3.443 *