Magistra Iadertina, Vol. 8. No. 1., 2013.
Review article
PLANIRANJE KOMUNICIRANJA ARHIVA: JAVNI (EDUKACIJSKI) PROGRAMI I INFORMACIJSKE POTREBE HRVATSKOGA OBRAZOVNOG SEKTORA ZA EDUKACIJOM
Goran Pavelin
; Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru
Abstract
Javni (edukacijski) programi podrazumijevaju planiranje načina komunikacije kojom se arhivi okreću upoznavanju javnosti sa svojim radom te animiranje različitih javnosti iz sektora obrazovanja s upoznavanjem i korištenjem arhivskog gradiva. Svrha ovog rada je bila istražiti dosadašnju arhivističku obrazovnu prasku, uvidjeti njezinu moguću uskladivost s općim odgojno-obrazovnim ciljevima Nacionalnog okvirnog kurikula kao i mogućnost implementacije metoda za ostvarenje tih ciljeva javnim arhivističkim programima. Autor navodi recentnija američka istraživanja o korištenju arhivskog gradiva i njegovu značaju pri učenju temeljenom na istraživanju (inquiry based learning). Obrazovni potencijal gradiva, primjenjiv i za naše obrazovne potrebe, prečesto ostaje neiskorišten. Autor predlaže stjecanje novih kompetencija u obrazovanju arhivista u Hrvatskoj, usmjerenih na solidno upravljanje institucijom, planiranje komunikacije s edukatorima osnovnih i srednjih škola i općenito sveučilišnoj zajednici te predlaže modele njihove provedbe.
Keywords
arhiv; javni; edukacijski programi; korištenje gradiva; korisnici; planiranje komuniciranja
Hrčak ID:
122645
URI
Publication date:
10.12.2013.
Visits: 1.594 *