Skip to the main content

Review article

PSIHOLOŠKI KAPITAL KAO ČIMBENIK KONKURENTNOSTI, RASTA I ZAPOSLENOSTI U MALOM GOSPODARSTVU U HRVATSKOJ I EUROPSKOJ UNIJI

Dubravko Murgić orcid id orcid.org/0000-0001-9910-4229 ; Fugger d.o.o. za upravljanje nekretninama


Full text: croatian pdf 269 Kb

page 277-290

downloads: 1.115

cite


Abstract

Postojeće strategije, ciljevi i mjere za povećanje konkurentnosti, rasta i zaposlenosti u malom gospodarstvu u Hrvatskoj i Europskoj uniji dijelom se temelje na makroekonomskoj paradigmi da je nematerijalni ljudski kapital (znanje, vještine i iskustvo) najznačajniji čimbenik konkurentnosti poslovnih organizacija. Industrija i gospodarstava koji u međudjelovanju s drugim unutarnjim čimbenicima konkurentnosti (drugim oblicima kapitala i organizacijskim sposobnostima) i vanjskim čimbenicima konkurentnosti (npr. zakonodavni i institucionalni okvir, pristup financiranju i sl.) dovode do gospodarskog rasta, zaposlenosti i kakvoće života građana kao krajnjih ishoda konkurentnosti. Međutim, novija istraživanja i spoznaje pokazuju da je nematerijalni psihološki kapital (samoučinkovitost, nada, optimizam i psihološka otpornost), kao najnoviji oblik kapitala ili resursa, značajniji unutarnji resursni čimbenik konkurentnosti poslovnih organizacija u odnosu prema tradicionalnim oblicima kapitala (ekonomski, ljudski i socijalni kapital). Kako bi se pridonijelo razumijevanju značaja i uloge psihološkog kapitala kao nove paradigme za povećanje konkurentnosti poslovnih organizacija, industrija i gospodarstava, time i za povećanje njezinih krajnjih ishoda, posebice u malom gospodarstvu u Hrvatskoj i Europskoj uniji, u radu se prikazuje koncept i dosadašnji ishodi istraživanja psihološkog kapitala, njegov odnos prema poznatijim oblicima kapitala (ekonomskom, ljudskom i socijalnom kapitalu), konkurentnosti, konkurentskoj prednosti i ishodima konkurentnosti. Prijedlozi mjera za europske i hrvatske tvorce ekonomskih politika za malo gospodarstvo zaključuju ovaj rad.

Keywords

psihološki kapital; drugi oblici kapitala (ekonomski, ljudski i socijalni kapital); konkurentnost; gospodarski rast; zaposlenost; malo gospodarstvo; Europska unija; Hrvatska

Hrčak ID:

123492

URI

https://hrcak.srce.hr/123492

Publication date:

26.6.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 2.131 *