Skip to the main content

Review article

Aplikacija metoda za mjerenje vrijednosti marke na tržištu Republike Hrvatske

Iva Marijan
Mirko Palić


Full text: croatian pdf 421 Kb

page 97-112

downloads: 2.826

cite


Abstract

Razvoj suvremenog marketinga potaknut globalizacijom, tehnološkim napretkom i pojačanim intenzitetom konkurentske utakmice dovodi do sve većih izazova u upravljanju markama, a time i do potrebe mjerenja njihove vrijednosti. Marke postaju izvor diferencijacije i ponude vrijednosti te u razdoblju sve veće zasićenosti i konkurentnosti tržišta, one za poduzeće predstavljaju izvor konkurentske prednosti i opstanka na tržištu. Cilj rada bio je temeljem kvalitativnog istraživanja saznati da li domaća poduzeća mjere vrijednost vlastitih maraka i koje metode pri tom primjenjuju. Uzimajući u razmatranje financijske i tržišne pristupe problematici mjerenja vrijednosti marke, provedeno istraživanje pružilo je indikativne rezultate vezane uz usvajanje i primjenu pojedinih metoda vrednovanja maraka. Rezultati istraživanja pokazuju da na tržištu Republike Hrvatske koncept mjerenja vrijednosti marke još uvijek nije šire primijenjen u praksi te da ga se često koristi „ad hoc“ prilikom preuzimanja i spajanja poduzeća ili njihovih maraka.

Keywords

upravljanje markom; mjerenje vrijednosti marke; marketing; Hrvatska

Hrčak ID:

124759

URI

https://hrcak.srce.hr/124759

Publication date:

30.6.2014.

Visits: 4.030 *