Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.32728/mo.09.1.2014.04

UČENJE STRANOG JEZIKA KOD PREDŠKOLSKE DJECE: METODE VREDNOVANJA U OKRUŽENJU DJEČJEG VRTIĆA

Maja Adžija ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Joško Sindik ; Institut za antropologiju, Zagreb


Full text: english pdf 124 Kb

page 48-65

downloads: 9.087

cite


Abstract

U radu opisujemo kako djeca usvajaju jezik. Poznato je da je rana dob najprikladnija za početak učenja stranoga jezika. Djelomično je tomu razlog što dijete do određene dobi učenje stranoga jezika doživljava kao dio prirodnog procesa. Za naše smo istraživnje
morali proučiti teorije učenja jezika, nativističku teoriju usvajanja prema kojoj, Chomsky tvrdi, postoji urođeni faktor, to jest jezični skup informacija, a Lenneber kasnije te teorije razvija. Također smo istražili empirijsko – bihevioralnu teoriju, čiji predstavnik Skinner
zagovara da je za razvoj jezika nužno imitiranje koje dijete čini te naposlijetku kognitivna teorija koja zagovara da spoznaja prethodi razvoju jezika (Bruner, Piaget, Vygotsky, Sapir–Whorf). Pokušali smo dati pregled procesa i načina usvajanja stranog jezika, proučavali smo faze učenja jezika i veze s razvojnim stupnjevima mozga. Ustanovljeno je da je najpogodnija dob za početak procesa učenja stranog jezika predškolska dob, kad su djeca većinom intrinzično motivirana. Za evaluaciju procesa predlažemo jednostavnu
kvalitativnu i kvantitativnu metodu za odgajatelje i roditelje, a za znanstveno istraživanje i dublje razumijevanje procesa usvajanja jezika i promjena koje se pritom događaju koristi se metoda mikrorazvojnog (mikrogenetskog) istraživanja.

Keywords

intrinzična motivacija; kvantitativna i kvalitativna metoda; mikrorazvojno istraživanje; učenje stranog jezika

Hrčak ID:

125104

URI

https://hrcak.srce.hr/125104

Publication date:

16.7.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 12.505 *