Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.5559/di.23.2.04

Uloga razredno-nastavnog ozračja u objašnjenju ciljnih orijentacija učenika

Morana Koludrović orcid id orcid.org/0000-0003-4099-8330 ; Faculty of Philosophy, Split
Ina Reić Ercegovac ; Faculty of Philosophy, Split


Full text: croatian pdf 290 Kb

page 283-302

downloads: 1.538

cite


Abstract

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ulogu razredno-nastavnog
ozračja, operacionaliziranog kroz varijable zadovoljstvo
školom, povjerenje u nastavnike, interakcija učenik - nastavnik
te osamljenost u školi, u objašnjenju individualnih razlika u
ciljnim orijentacijama učenika. Osim navedenog, istraživanjem
se htjelo provjeriti i postoje li razlike u procjeni ozračja te
ciljnih orijentacija između učenika i učenica šestih i osmih
razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 417
učenika i učenica, a primijenjeni su upitnici i skale
samoprocjene za ispitivanje razredno-nastavnog ozračja te
Inventar školske motivacije. Rezultati su potvrdili neke poznate
spolne razlike u ciljnim orijentacijama, pri čemu su učenice
više usmjerene na znanje i socijalne odnose, a učenici na
izvedbu te ekstrinzične ciljeve. Mlađi su učenici u odnosu na
starije iskazali veću usmjerenost na znanje i socijalne odnose,
dok u ostalim ciljnim orijentacijama nisu utvrđene dobne
razlike. Procjene razredno-nastavnog ozračja pokazale su da
su učenice zadovoljnije školom te većim procjenjuju povjerenje
u nastavnike od učenika. Svi aspekti razredno-nastavnog
ozračja značajno su pozitivno povezani s usmjerenošću na
znanje i socijalne odnose, a regresijske analize upućuju na
različitu ulogu pojedinih aspekata nastavnog ozračja za
različite ciljne orijentacije.

Keywords

razredno-nastavno ozračje; konstruktivistička paradigma; kurikulski pristup; nastava usmjerena na učenika; ciljne orijentacije

Hrčak ID:

125562

URI

https://hrcak.srce.hr/125562

Publication date:

1.6.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 3.329 *