Skip to the main content

Preliminary communication

Televizija i javna sfera: funkcija realističkog narativa u seriji The Wire

Nikola Dedić ; Faculty of Philosophy, University in Niš, Serbia


Full text: croatian pdf 326 Kb

page 746-755

downloads: 610

cite


Abstract

The Wire je televizijska serija koju je producirala tv kuća HBO u periodu između 2002. i 2008. godine a koja je nastala na osnovu istraživačkog projekta nekadašnjeg novinara Baltimore Suna Davida Simona. Autori se koriste dosljednim realističkim narativom kako bi dekonstruirali birokratsko funkcioniranje američkih institucija. Kao teoretski kontekst za interpretaciju serije biće iskorištene klasične marksističke postavke o realizmu Györgya Lukacsa, odnosno biće napravljena komparativna analiza serije i klasičnih realističkih narativa kakve prepoznajemo u realističkom romanu (Honore de Balzac), istraživačkom novinarstvu te dokumentarnom filmu. Teza rada je da je serija, zahvaljujući dosljedno provedenom realizmu (prevođenje dokumentarne forme istraživačkog novinarstva u igranu strukturu) primjer moguće rekonstrukcije odgovorne javne sfere u Habermasovom smislu.

Keywords

televizija; javna sfera; realizam; marksizam; totalitet

Hrčak ID:

127206

URI

https://hrcak.srce.hr/127206

Publication date:

15.9.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 1.785 *