Skip to the main content

Original scientific paper

PRIMJENA TEORIJE RAZLOŽNE AKCIJE U ANALIZI KORIŠTENJA INTERNETA KOD STUDENATA U OBRAZOVNE SVRHE

Joško Sindik ; Institute for Anthropological Research, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 513 Kb

page 161-170

downloads: 613

cite


Abstract

Primjenom teorije razložne akcije, glavni cilj ovog istraživanja bila je konstrukcija upitnika koji pokrivaju aspekte korištenja interneta kod studenata u obrazovne svrhe: stavova, subjektivnih normi, percipirane kontrole, želje promjene ponašanja te uvida u aktualno korištenje interneta. Ispitan je prigodni uzorak od 32 studentice i 23 studenta iz šest hrvatskih gradova, od toga 29 s druge i 26 s treće godine studija. Svih pet upitnika pokazalo je srednje do visoko zadovoljavajuću pouzdanost, a jedinstvene glavne komponente svakog od upitnika tumače od 32 % do 66 % ukupne varijance. U analizi razlika, pokazalo se da studenti postižu statistički značajno više rezultate u Percipiranoj kontroli korištenja interneta, u odnosu na studentice. Studenti iz Biograda postižu najviše prosječne rezultate u Korištenju interneta sada u svrhe učenja, a Zagreb najniže. Niti jedna razlika u aspektima korištenja interneta nije statistički značajna niti za dobnu grupu, ni za grad studiranja, niti za sredinu iz koje studenti potječu.

Keywords

Internet; komponentna analiza; pouzdanost; svrsishodnost

Hrčak ID:

127959

URI

https://hrcak.srce.hr/127959

Publication date:

30.9.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 1.561 *