Skip to the main content

Preliminary communication

Ponašanje i odnos djece prema dopunskoj školi u Berlinu

Melita Švob ; Institute for Migration and Ethnic Studies, Zagreb, Croatia
Zvonimir Kotarac ; Zagreb, Croatia
Zdenko Ivezić ; Institute for Migration and Ethnic Studies, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 1.348 Kb

page 21-26

downloads: 368

cite


Abstract

U okviru projekta »Zdravlje djece migranata« autori su proveli anketiranje jugoslavenske djece koja pohađaju dopunsku nastavu u Berlinu. Pomoću Ruterova i Schallerova upitnika ispitivali su nastavničke ocjene o ponašanju djece i odnos učenika prema dopunskoj školi. Preliminarni rezultati pokazali su da u uzorku od 232 učenika prema procjeni nastavnika 43,1% ima poremećaje ponašanja (agresivnost, neurotičnost ili hiperkinetičnost). Učenici su većinom imali negativan stav prema dopunskoj nastavi i samo je jedna četvrtina osjećala zadovoljstvo. Gotovo polovina učenika osjećala se bolje u njemačkoj nego u dopunskoj školi. Analizirajući uvjete u kojima se izvodi dopunska nastava autori pretpostavljaju da su oni imali utjecaja na procjene nastavnika i učenika te zbog toga smatraju da se u primjeni testova ove vrste moraju uzeti u obzir i faktori koji utječu na izvođenje nastave. Također se pretpostavlja da je način izvođenja dopunske nastave od značenja i prilikom uključivanja djece povratnika iz inozemstva u naš školski sistem.

Keywords

dopunska škola; ponašanje djece; Berlin

Hrčak ID:

127982

URI

https://hrcak.srce.hr/127982

Publication date:

28.4.1989.

Article data in other languages: english

Visits: 1.365 *