Review article
Kvalitativna istraživanja u obrazovanju
Aleksandar Halmi
; Sveučilište u Zadru Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Full text: english pdf 561 Kb
page 217-217
downloads: 510
cite
APA 6th Edition
Halmi, A. (2013). Kvalitativna istraživanja u obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 203-217. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/129605
MLA 8th Edition
Halmi, Aleksandar. "Kvalitativna istraživanja u obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 2, 2013, pp. 203-217. https://hrcak.srce.hr/129605. Accessed 22 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Halmi, Aleksandar. "Kvalitativna istraživanja u obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 10, no. 2 (2013): 203-217. https://hrcak.srce.hr/129605
Harvard
Halmi, A. (2013). 'Kvalitativna istraživanja u obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 10(2), pp. 203-217. Available at: https://hrcak.srce.hr/129605 (Accessed 22 December 2024)
Vancouver
Halmi A. Kvalitativna istraživanja u obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 December 22];10(2):203-217. Available from: https://hrcak.srce.hr/129605
IEEE
A. Halmi, "Kvalitativna istraživanja u obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 2, pp. 203-217, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/129605. [Accessed: 22 December 2024]
Full text: croatian pdf 820 Kb
page 203-217
downloads: 15.417
cite
APA 6th Edition
Halmi, A. (2013). Kvalitativna istraživanja u obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 203-217. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/129605
MLA 8th Edition
Halmi, Aleksandar. "Kvalitativna istraživanja u obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 2, 2013, pp. 203-217. https://hrcak.srce.hr/129605. Accessed 22 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Halmi, Aleksandar. "Kvalitativna istraživanja u obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 10, no. 2 (2013): 203-217. https://hrcak.srce.hr/129605
Harvard
Halmi, A. (2013). 'Kvalitativna istraživanja u obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 10(2), pp. 203-217. Available at: https://hrcak.srce.hr/129605 (Accessed 22 December 2024)
Vancouver
Halmi A. Kvalitativna istraživanja u obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 December 22];10(2):203-217. Available from: https://hrcak.srce.hr/129605
IEEE
A. Halmi, "Kvalitativna istraživanja u obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 2, pp. 203-217, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/129605. [Accessed: 22 December 2024]
Full text: german pdf 370 Kb
page 218-218
downloads: 488
cite
APA 6th Edition
Halmi, A. (2013). Kvalitativna istraživanja u obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 203-217. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/129605
MLA 8th Edition
Halmi, Aleksandar. "Kvalitativna istraživanja u obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 2, 2013, pp. 203-217. https://hrcak.srce.hr/129605. Accessed 22 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Halmi, Aleksandar. "Kvalitativna istraživanja u obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 10, no. 2 (2013): 203-217. https://hrcak.srce.hr/129605
Harvard
Halmi, A. (2013). 'Kvalitativna istraživanja u obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 10(2), pp. 203-217. Available at: https://hrcak.srce.hr/129605 (Accessed 22 December 2024)
Vancouver
Halmi A. Kvalitativna istraživanja u obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 December 22];10(2):203-217. Available from: https://hrcak.srce.hr/129605
IEEE
A. Halmi, "Kvalitativna istraživanja u obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 2, pp. 203-217, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/129605. [Accessed: 22 December 2024]
Abstract
Kvalitativna istraživanja u obrazovanju su specifično područje istraživanja sa svojim vlastitim legitimitetom. Kvalitativna istraživanja u obrazovanju objedinjuju kompleksnu i međusobno povezanu skupinu srodnih termina, koncepata i pretpostavki. Tu se uključuju različite istraživačke paradigme i perspektive vezane za pozitivizam, postpozitivizam, modernizam i postmodernizam. Postoji vrlo detaljna literatura o mnogim metodama i pristupima koje pripadaju pod okrilje kvalitativnih istraživanja u obrazovanju. Kvalitativna istraživanja imaju svoju specifičnu povijesnu tradiciju i vezana su za pet povijesnih “momenata” od kojih je svaki na svoj način obilježio razvoj kvalitativne paradigme u obrazovanju. U ovakvom specifičnom povijesnom i socijalnom kontekstu teško je dati jedinstvenu generičku definiciju kvalitativnih istraživanja. Bilo koja definicija koja se uzme u razmatranje mora uzeti u obzir ovo kompleksno područje metodologije. No kao polazište potrebno je dati opću definiciju kvalitativnih istraživanja u obrazovanju kao multiparadigmatski i multimetodski usmjerenih istraživanja koja uključuju naturalistički i interpretativni pristup predmetu proučavanja. To znači da kvalitativna metodologija uvijek proučava aktere u njihovom povijesnom i socijalnom kontekstu nastojeći razumijeti i interpretirati smisao ili značenje njihovih radnji, doživljaja i svakodnevnog iskustva, što pristaje specifičnim modusima evaluacijskih istraživanja. Kvalitativne istraživačke studije u obrazovanju uključuju različite teorijske paradigme i strategije istraživanja kao i metode prikupljanja i analize empirijskog materijala od konstruktivizma i interpretizma, kritičke teorije, fenomenologije, etnometodologije, akcijskih istraživanja do dubinskog intervjua i sudjelujućeg promatranja.
Keywords
obrazovanje; kvalitativna istraživanja; hermeneutika; fenomenologija; kritička teorija; etnometodologija
Hrčak ID:
129605
URI
https://hrcak.srce.hr/129605
Publication date:
18.11.2013.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 22.927
*