Review article
Nastava glazbe u primarnom obrazovanju u europskim državama
Jasna Šulentić Begić
orcid.org/0000-0003-4838-0324
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Amir Begić
orcid.org/0000-0003-2152-9563
; Umjetnička akademija, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Abstract
Ovaj rad ima namjeru prikazati nastavu glazbe primarnog obrazovanja u sljedećim europskim državama: Mađarska, Austrija, Njemačka, Francuska, Italija, Engleska, Irska, Škotska, Nizozemska, Švedska, Norveška i Finska. Cilj ovoga rada je usporedba nastave glazbe primarnog obrazovanja u europskim državama prema sljedećim karakteristikama: tko izvodi nastavu glazbe, kolika je satnica predviđena za nastavu glazbe, je li nastava glazbe samostalan predmet ili je u okviru nekog područja, koja su nastavna područja zastupljena u nastavi glazbe.
Uočili smo da nastavu glazbe u primarnom obrazovanju izvode četiri vrste učitelja (učitelji primarnog obrazovanja, učitelji primarnog obrazovanja sa specijalizacijom iz nastave glazbe, predmetni učitelji glazbe, profesionalni glazbenici), jedan sat nastave glazbe tjedno uobičajen je za gotovo sve europske države, u većini država nastava glazbe je samostalan predmet te se gotovo u svim državama nastava glazbe izvodi prema tzv. integrativnom modelu, tj. modelu aktivnog muziciranja.
Keywords
primarno obrazovanje; nastava glazbe; glazbene aktivnosti; učitelji glazbe
Hrčak ID:
129796
URI
Publication date:
2.9.2014.
Visits: 2.920 *