Skip to the main content

Review article

Nastava glazbe u primarnom obrazovanju u europskim državama

Jasna Šulentić Begić orcid id orcid.org/0000-0003-4838-0324 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Amir Begić orcid id orcid.org/0000-0003-2152-9563 ; Umjetnička akademija, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska


Full text: croatian pdf 565 Kb

page 23-45

downloads: 1.264

cite


Abstract

Ovaj rad ima namjeru prikazati nastavu glazbe primarnog obrazovanja u sljedećim europskim državama: Mađarska, Austrija, Njemačka, Francuska, Italija, Engleska, Irska, Škotska, Nizozemska, Švedska, Norveška i Finska. Cilj ovoga rada je usporedba nastave glazbe primarnog obrazovanja u europskim državama prema sljedećim karakteristikama: tko izvodi nastavu glazbe, kolika je satnica predviđena za nastavu glazbe, je li nastava glazbe samostalan predmet ili je u okviru nekog područja, koja su nastavna područja zastupljena u nastavi glazbe.
Uočili smo da nastavu glazbe u primarnom obrazovanju izvode četiri vrste učitelja (učitelji primarnog obrazovanja, učitelji primarnog obrazovanja sa specijalizacijom iz nastave glazbe, predmetni učitelji glazbe, profesionalni glazbenici), jedan sat nastave glazbe tjedno uobičajen je za gotovo sve europske države, u većini država nastava glazbe je samostalan predmet te se gotovo u svim državama nastava glazbe izvodi prema tzv. integrativnom modelu, tj. modelu aktivnog muziciranja.

Keywords

primarno obrazovanje; nastava glazbe; glazbene aktivnosti; učitelji glazbe

Hrčak ID:

129796

URI

https://hrcak.srce.hr/129796

Publication date:

2.9.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 2.920 *