Review article
Razmatranje marke destinacije kroz prizmu strateškog menadžmenta u turizmu
Željko Župan
orcid.org/0000-0002-2791-019X
; Veleučilište "Nikola Tesla" u Gospiću, Gospić, Hrvatska
Abstract
Osnovna zadaća strateškog menadžmenta u turizmu je osigurati održivu konkurentsku prednost turističke destinacije. Održiva konkurentska prednost destinacije znači da atraktivan broj turista radije odabire ili preferira određenu destinaciju od konkurentskih joj destinacija, a temelji te preferencije su trajni. Postići održivu konkurentsku prednost u turizmu nipošto nije lako. Neki od razloga tome su velika brojnost konkurentskih destinacija, kompleksnost samih destinacija, ali i modela upravljanja destinacijama koji u pravilu uključuju veliki broj dionika čime se povećava rizik od neusklađenosti, pogreški i propusta. Strateški menadžment u turizmu tradicionalno pribjegava provjerenim metodama analize, planiranja, izrade i implementiranja strategija za ostvarivanje ciljeva koji najčešće podrazumijevaju unapređenje turističke infrastrukture, marketinške aktivnosti, jačanje sigurnosti, zdravstvenu zaštitu, prirodne, kulturne, ljudske resurse i drugo. U posljednje se vrijeme sve češće u znanstveno-stručnoj literaturi, ali i u praksi pojavljuju razmatranja i primjena koncepta kreiranja i upravljanja markom destinacije. U radu se analizira teorijska osnova koncepta marke destinacije i reperkusije koje marka destinacije ima na konkurentsku poziciju turističke destinacije na međunarodnom turističkom tržištu.
Keywords
marka destinacije; strateški menadžment; turizam
Hrčak ID:
130248
URI
Publication date:
5.12.2014.
Visits: 2.448 *