Entrepreneurial learning, Vol. 3 No. 1, 2013.
Original scientific paper
Doprinos suvremenog poduzetničkog obrazovanja povećanju zapošljivosti u Republici Hrvatskoj - studija slučaja Veleučilišta Vern'
Iva Biondić
Ivica Katavić
orcid.org/0000-0001-5899-5301
Anita Zelić
; Veleučilište VERN’, Zagreb, Hrvatska
Abstract
Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju, u čijoj se ekonomskoj politici malim i srednjim poduzećima poklanja posebna važnost, djelatnost ovoga dijela hrvatskoga poslovnog entiteta postaje važnija nego ikad. Istodobno, povećanje broja zaposlenih i povećenje broja visokoobrazovanih dva su od ukupno pet izrijekom navedenih ciljeva u aktualnome strategijskom dokumentu Europa 2020. Međutim, dugogogodišnja neusklađenost kompetencija koje se stječu u sustavima visokoga obrazovanja i potreba tržišta rada rezultirala je iznimno visokom stopom nezaposlenosti mladih u Hrvatskoj. Upravo je stoga sustav visokoga obrazovanja s izraženom poduzetničkom usmjerenošću prepoznat kao alat za rješenje aktualnih ekonomskih problema. Cilj je ovoga rada prepoznati ključne kompetencije u poduzetničkome obrazovanju i njihov doprinos u povećanju zapošljivosti u Republici Hrvatskoj. U svrhu ostvarenja navedenog cilja, podaci su prikupljeni iz primarnih (strukturirani intervju s voditeljima studija i predstojnicima katedre Veleučilišta VERN’ - N=6) i sekundarnih izvora (javno dostupne informacije Veleučilišta VERN’ i relevantna stručna i znanstvena literatura). Rezultati istraživanja pokazuju da postoji uzročno-posljedična veza između poduzetničkoga obrazovanja i povećanja zapošljivosti. Podaci koji se odnose na tri studijska programa poduzetničkoga obrazovanja (ekonomiju poduzetništva, turizam i novinarstvo) i rezultati analize sadržaja sekundarnih izvora pokazuju da poduzetničko obrazovanje stvara poduzetničke kompetencije koje doprinose povećanju zapošljivosti u Republici Hrvatskoj.
Keywords
poduzetničko obrazovanje; poduzetničke kompetencije; studijski programi; Veleučilište VERN’; nacionalna ekonomija
Hrčak ID:
130301
URI
Publication date:
1.6.2013.
Visits: 2.074 *