Skip to the main content

Professional paper

Prilog istraživanju uzroka proširenja osovinskih sklopova vagona u održavanju

Vili Milković orcid id orcid.org/0000-0002-2723-147X ; HŽ Cargo, Sarajevska 43, 10000 Zagreb, Croatia
Dennis Jankovich orcid id orcid.org/0000-0003-3535-5963 ; Tehnokom d.o.o, Radnička cesta 228, 10000 Zagreb, Croatia
Dragutin Lisjak orcid id orcid.org/0000-0002-9976-577X ; University of Zagreb, Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, Ivana Lučića 5, 10000 Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 1.095 Kb

page 1433-1437

downloads: 521

cite

Full text: english pdf 1.095 Kb

page 1433-1437

downloads: 456

cite


Abstract

Željeznički kotač je zajedno s osovinom jedan od kritičnih dijelova koji su neophodni sigurnom pogonu teretnih vagona. U eksploataciji su kotači teretnih vagona izloženi velikim toplinskim zagrijavanjima koja su uzrok naprezanjima i mogućem mehaničkom lomu te geometrijskim trošenjima uslijed kočenja, posebno kad se ono izvodi izravno preko kočnih papuča. Ovaj rad daje prikaz rezultata istraživanja uzroka proširenja osovinskih sklopova vagona Hrvatskih željeznica. Rezultati pokazuju da proširenja razmaka kotača izvan dopuštenih granica ovise jednim dijelom o zaostalim vlačnim naprezanjima u samim kotačima te o promjeru kotača. Kao optimalna statistička metoda povezanosti ovih pojava pokazala se multiregresijska analiza. Analizirajući kvarove zbog proširenja kotača po serijama vagona, izdvojene su serije s najvećom frekvencijom kvarova, čiji je glavni uzročnik proizvođač kočne opreme A.

Keywords

osovinski sklop; zaostala naprezanja; učestalost kvarova

Hrčak ID:

131338

URI

https://hrcak.srce.hr/131338

Publication date:

21.12.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 1.955 *