Skip to the main content

Review article

PRETPOSTAVKE INKLUZIJE U ŠKOLI

Matilda Karamatić Brčić ; Odjel za pedagogiju Sveucilište u Zadru, Hrvatska


Full text: croatian pdf 124 Kb

page 67-77

downloads: 2.701

cite


Abstract

Uključivanje sve djece u sustav redovitih škola osnova je inkluzivnog koncepta. Zadatak je škole pri provedbi obrazovne inkluzije uvažiti i prihvatiti različitosti među djecom i mladima kao poticaja u procesu učenja i poučavanja, a ne prepreke. Provedba inkluzije u
školi relevantna je tema za pedagogijski diskurs. Koncept obrazovne inkluzije, sa značenjem ukljucenosti sve djece u sustav obveznog obrazovanja, proširuje i produbljuje odgojni model integracije djece s teškoćama u razvoju u redovito školovanje. Otvorenost škole prema širem društvenom okruženju važan je preduvjet za kvalitetnu primjenu inkluzije u školi. Kadrovske i materijalne pretpostavke kao odgojno-obrazovni potencijali škole imaju važnu ulogu pri
implementaciji i provedbi inkluzije u školskoj praksi. Buduci da je inkluzija u obrazovanju kontinuirani proces koji se temelji na kvalitetnoj komunikaciji i suradnji svih sudionika, u radu se prikazuju neke kljucne kadrovske, materijalne i organizacijske pretpostavke za
njezinu provedbu. Nacin provođenja obrazovne inkluzije na razini škole odnosi se na cjelokupni sustav odgoja i obrazovanja s gledišta obrazovne politike i odgojno-obrazovne prakse.

Keywords

obrazovna inkluzija; škola; kadrovske; materijalne i organizacijske pretpostavke

Hrčak ID:

131844

URI

https://hrcak.srce.hr/131844

Publication date:

12.12.2013.

Article data in other languages: english german

Visits: 6.548 *