Skip to the main content

Original scientific paper

Policy učenje u lokalnoj samoupravi: uloga refleksivnog vodstva

Jostein Askim ; Department of Political Science, University of Oslo, Norway
Harald Baldersheim ; Department of Political Science, University of Oslo, Norway


Full text: english pdf 1.201 Kb

page 319-338

downloads: 437

cite


Abstract

U radu se istražuju tri međusobno povezana pitanja policy učenja, na temelju podataka prikupljenih anketnim istraživanjem na reprezentativnom uzorku lokalnih vijećnika u Norveškoj. Pitanje je bilo što obilježava policy učenje lokalnih vijećnika. Do odgovora se pokušalo doći preko podataka o tome što vijećnici smatraju korisnim izvorima podataka u njihovom poslu donošenja odluka i utvrđivanja političkog dnevnog reda (agenda-setting). Nađena su tri profila vijećnika s gledišta policy učenja: kozmopoliti (koji se u velikoj mjeri oslanjaju na vanjske izvore informacija), lokalci (koji se oslanjaju na unutarnje izvore) te stranački poslušnici (koji se oslanjaju na izvore političke stranke). Istraženo je i utječu li ta tri profila vijećnika na odlučivanje i postavljanje političkog dnevnog reda. Utvrđeno je da su kozmopoliti najaktivniji postavljači dnevnog reda (najviše utječu na to koja će pitanja doći na dnevni red političkog odlučivanja). Postavilo se i pitanje ukazuje li nova struktura policy učenja na pojavu novog tipa vodstva u lokalnoj samoupravi. Autori smatraju da je politički interes u javno dostupnim informacijama koje se bave uspješnošću lokalnih jedinica dio šireg sindroma koji se može nazvati refleksivnim vodstvom.

Keywords

policy učenje; refleksivno vodstvo; lokalna samouprava – Norveška; kozmopoliti; lokalci; stranački poslušnici

Hrčak ID:

131947

URI

https://hrcak.srce.hr/131947

Publication date:

1.6.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 1.057 *