Skip to the main content

Review article

PODUZETNIČKA ULOGA U 19. STOLJEĆU U HRVATSKOJ: MOGUĆNOSTI KORIŠTENJA KNJIŽEVNOG NARATIVA

Ksenija Vuković


Full text: croatian pdf 445 Kb

page 598-613

downloads: 991

cite


Abstract

Svrha članka je istražiti mogućnosti korištenja narativne fikcije u razumijevanja uloge poduzetnika u Hrvatskoj u drugoj polovici 19. stoljeća. Teorijska polazišta nalaze se u integriranoj teoriji poduzetništva, institucionalnoj teoriji i teoriji književnosti. Na temelju postojećih znanstvenih radova hrvatskih autora određuju se osnovni atributi poduzetnika i temeljne karakteristike poduzetništva u vrijeme nastanka modernoga građanskog društva i tržišnog gospodarstva u Hrvatskoj. Kao komplementarni alat u analizi poduzetničke uloge koristi se književni narativ, roman Melita hrvatskog književnika Josipa Eugena Tomića. Pomoću tehnika eksplikacije i eksplanacije analizira se i interpretira uloga hrvatskog institucionalnog poduzetnika kao nositelja ekonomskih i društvenih promjena. Analiza teksta upućuje na nedostatak poduzetničkog kapaciteta, ali i na napredak društva i ekonomije unatoč oskudnosti poduzetničkog i financijskog kapitala, što odgovara nalazima hrvatskih povjesničara.

Keywords

poduzetnik; 19. stoljeće; Hrvatska; književni narativ; J. E. Tomić

Hrčak ID:

132921

URI

https://hrcak.srce.hr/132921

Publication date:

12.1.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 1.759 *