Review article
Sadržaji građanskoga odgoja i obrazovanja u nacionalnom okvirnom kurikulumu
Marija Sablić
; Učiteljski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Abstract
Za Republiku Hrvatsku završava dugogodišnje razdoblje tranzicije. Ove godine čine se zadnje pripreme da RH može pristupiti Europskoj uniji. Život u visokorazvijenom demokratskom društvu kakav se njeguje u Uniji donosi goleme prednosti pojedincu, ali od njega zahtijeva i preuzimanje uloge aktivnog građanina koji je sposoban snositi odgovornost za svoje odluke i postupke. Kako bismo bili sposobni za takav život, nužna je određena priprema mladih ljudi, u čemu, osim obitelji, veliku ulogu imaju odgojno-obrazovne institucije, odnosno škole. Hrvatska se uvođenjem Nacionalnog okvirnog kurikuluma i kurikuluma Građanskog odgoja i obrazovanja pridružila težnjama zemalja članica Unije u promicanju središnjih vrijednosti europskoga obrazovanja kao aktivnoga, interdisciplinarnoga i suradničkoga procesa u čijem su središtu vrijednosti poput ljudskih prava, demokracije, nenasilja, poštivanja drugih, solidarnosti, očuvanja ekoloških sustava i ujednačenoga razvoja, jednakih mogućnosti i osobne odgovornosti.
Keywords
građanski odgoj i obrazovanje; nacionalni okvirni kurikulum; europska dimenzija u obrazovanju
Hrčak ID:
133853
URI
Publication date:
17.4.2014.
Visits: 2.355 *