Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.3935/ljsr.v21i3.6

IZAZOVI MENTORIRANJA KVALITATIVNIH ISTRAŽIVANJA

Žižak Antonija orcid id orcid.org/0000-0003-3653-340X ; Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 699 Kb

page 367-392

downloads: 1.348

cite


Abstract

U radu se polazi od određenja mentoriranja kao podržavajućeg procesa u kojem kompetentnija i iskusnija osoba poučava, prijateljski prihvaća, podupire i štiti, ohrabruje, savjetuje, te služi kao model manje iskusnoj osobi s ciljem njenog profesionalnog i/ili osobnog razvoja.
Cilj rada je predstaviti i analizirati neke od izazova mentoriranja doktorskih studenata koji u svojim istraživanjima primjenjuju kvalitativnu metodologiju. U tu svrhu identificirana literatura analizirana je na način koji omogućava prikaz saznanja o mentoriranju u funkciji izgradnje profesionalnog identiteta općenito, a potom i specifična obilježja mentoriranja doktorskih studenata. Pregled literature omogućio je prepoznavanje i opisivanje uobičajenih izazova mentoriranja doktorskih studenta, koji uglavnom proizlaze iz obilježja i kompetencija studenata i procesa mentoriranja. Uz te, kao specifični izazovi mentoriranja studenata koji primjenjuju kvalitativnu metodologiju prepoznate su kompetencije mentora i studenata, načina mentoriranja i neka obilježja istraživačkog procesa. U završnom dijelu rada, na temelju priloga nekoliko istraživača u području kvalitativne metodologije, ukratko su opisana osobna iskustva izazova mentoriranja doktorskih studenata. Prikazana osobna iskustva mentoriranja u skladu su s nalazima iz literature pa u tom smislu imaju funkciju ilustracije.

Keywords

mentoriranje; obilježja mentoriranja doktorskih studenata; kvalitativna metodologija

Hrčak ID:

134769

URI

https://hrcak.srce.hr/134769

Publication date:

14.1.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 3.077 *