Skip to the main content

Review article

ZNAČAJKE TRŽIŠNOGA NATJECANJA U SOFTVERSKOJ INDUSTRIJI REPUBLIKE HRVATSKE

Nataša Rupčić orcid id orcid.org/0000-0002-9915-8881 ; Ekonomski fakultet Sveučilište u Rijeci
Marina Kurjaković ; Ekonomski fakultet Sveučilište u Rijeci


Full text: croatian pdf 339 Kb

page 29-40

downloads: 954

cite


Abstract

Softverska industrija ima stratešku važnost za razvoj Republike Hrvatske samostalno, ali i kao pokretačka industrija za razvoj ostalih industrija. Ona uključuje poduzeća za razvoj, izradu i održavanje softverskih rješenja. Cilj ovoga istraži-vanja je utvrditi značajke softverske industrije, istražiti i analizirati čimbenike koji utječu na njenu tržišnu strukturu te utvrditi njen profitni potencijal. Na toj osnovi moguće je donijeti učinkovite poslovne odluke vezane za donošenje strategije u svrhu povećanja konkurentnosti. Tržišna struktura neke industrije obuhvaća čimbenike kao što su broj po-duzeća koja djeluju na nekom tržištu, relativna veličina poduzeća, tehnološki, troškovni i tržišni uvjeti te stupanj jed-nostavnosti ulaska u neku industriju. Problem istraživanja odnosi se stoga na analizu čimbenika tržišne strukture sof-tverske industrije Republike Hrvatske koji služe kao temelj donošenja menadžerskih odluka. Radna hipoteza glasi: sus-tavnim proučavanjem tržišne strukture, ponašanja i performansa poduzeća softverske industrije Republike Hrvatske moguće je predložiti mjere radi povećanja uspješnosti poslovanja poduzeća i unaprjeđivanja njihove konkurentnosti. Kako bi unaprijedila performanse i konkurentnu poziciju, poduzeća softverske industrije Republike Hrvatske trebaju se usmjeriti ka podizanju operativne učinkovitosti te razvijanju strategije kojom će unaprjeđivati inovacijski potencijal i na njemu temeljenu proizvodnu diferencijaciju.

Keywords

tržišna struktura; softverska industrija; menadžersko odlučivanje

Hrčak ID:

134945

URI

https://hrcak.srce.hr/134945

Publication date:

26.6.2014.

Visits: 1.755 *