Professional paper
GARANCIJSKI ŽIG KAO FAKTOR PREFERENCIJA POTROŠAČA
Marina Simin
; Visoka škola strukovnih studija za menadžment i poslovne komunikacije
Dragan Janjušić
; Visoka škola strukovnih studija za menadžment i poslovne komunikacije
Abstract
U odabiru proizvoda, potrošači se često i nesvjesno opredjeljuju za proizvod koji posjeduje garancijski žig jer on u svi-jesti potrošača ostavlja utisak kvalitete i pouzdanosti. Na ovaj način garancijski žig postaje sredstvo legalne gospodar-ske utakmice koje pospješuje konkurentsku moć poduzeća. Nositelj prava na žig garancije mora dozvoliti korištenje žiga garancije svakom poduzeću za robu ili usluge koje imaju zajedničke karakteristike propisane općim aktom o žigu ga-rancije. Opisani primjeri poznatih garancijskih žigova - "Woolmark“, "Melinda” , "Zelena jabuka“ i "Najbolje iz Vojvo-dine" pokazuju kako nastaje pozitivna slika kod potrošača o vrijednosti i kvaliteti proizvoda i proizvođača, povećanje sudjelovanja na ciljnim segmentima tržišta i poticanje na kupovinu proizvoda obuhvaćenih ovim projektima. Time koncepcija garancijskog žiga otvara mogućnost za slobodnu utakmicu između raznih proizvođača iste vrste proizvoda, što dugoročno promatrano pospješuje konkurentnost domaće proizvodnje. Bliska povezanost koncepta garancijskog žiga i marketinga ogleda se u tome što žigovi pomažu da se učvrsti i ojača privrženost potrošača. Zadržavanje dugoročne privrženosti potrošača jednako je važno kao i privlačenje novih potrošača za ostvarenje ekonomske dobiti.
Keywords
žig garancije; kvaliteta; potrošač; konkurentnost; pozicioniranje
Hrčak ID:
134951
URI
Publication date:
26.6.2014.
Visits: 1.367 *