Acta turistica, Vol. 26 No. 1, 2014.
Preliminary communication
MEĐUOVISNOST NOVČANOG JAZA I PROFITABILNOSTI U HOTELSKOJ INDUSTRIJI U REPUBLICI HRVATSKOJ
Boris Tušek
orcid.org/0000-0002-0942-4761
; Faculty of Economics & Business Univeristy of Zagreb, Zagreb, Croatia
Hrvoje Perčević
orcid.org/0000-0001-9410-0755
; Faculty of Economics & Business Univeristy of Zagreb, Zagreb, Croatia
Mirjana Hladika
orcid.org/0000-0003-3170-9138
; Faculty of Economics & Business Univeristy of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
U ovom radu istražena je međuovisnost novčanog jaza i profi tabilnosti hotelske industrije u Republici Hrvatskoj. Novčani jaz predstavlja razliku između broja dana prodaje zaliha i naplate potraživanja s jedne strane te broja dana plaćanja obveza dobavljačima s druge strane, stoga se novčani jaz u ovom radu koristi kao mjera likvidnosti. Profitabilnost hotelske industrije u Republici Hrvatskoj se u ovom radu mjeri putem računovodstveno utvrđene dobiti prije oporezivanja te rentabilnosti imovine i rentabilnosti kapitala. Rezultati istraživanja pokazuju da u hotelskoj industriji u Republici Hrvatskoj u razdoblju od 2009. do 2012. (a) ne postoji statistički značajna linearna veza između novčanog jaza i računovodstvene dobiti prije oporezivanja, (b) ne postoji statistički značajna korelacija između novčanog jaza i rentabilnosti imovine te (c) ne postoji statistički značajna korelacija između novčanog jaza i rentabilnosti kapitala.
Keywords
novčani jaz; profitabilnost; likvidnost; hotelska industrija; Republika Hrvatska
Hrčak ID:
135191
URI
Publication date:
1.6.2014.
Visits: 2.841 *