Skip to the main content

Preliminary communication

MEĐUOVISNOST NOVČANOG JAZA I PROFITABILNOSTI U HOTELSKOJ INDUSTRIJI U REPUBLICI HRVATSKOJ

Boris Tušek orcid id orcid.org/0000-0002-0942-4761 ; Faculty of Economics & Business Univeristy of Zagreb, Zagreb, Croatia
Hrvoje Perčević orcid id orcid.org/0000-0001-9410-0755 ; Faculty of Economics & Business Univeristy of Zagreb, Zagreb, Croatia
Mirjana Hladika orcid id orcid.org/0000-0003-3170-9138 ; Faculty of Economics & Business Univeristy of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 336 Kb

page 55-75

downloads: 610

cite

Full text: english pdf 336 Kb

page 55-75

downloads: 674

cite


Abstract

U ovom radu istražena je međuovisnost novčanog jaza i profi tabilnosti hotelske industrije u Republici Hrvatskoj. Novčani jaz predstavlja razliku između broja dana prodaje zaliha i naplate potraživanja s jedne strane te broja dana plaćanja obveza dobavljačima s druge strane, stoga se novčani jaz u ovom radu koristi kao mjera likvidnosti. Profitabilnost hotelske industrije u Republici Hrvatskoj se u ovom radu mjeri putem računovodstveno utvrđene dobiti prije oporezivanja te rentabilnosti imovine i rentabilnosti kapitala. Rezultati istraživanja pokazuju da u hotelskoj industriji u Republici Hrvatskoj u razdoblju od 2009. do 2012. (a) ne postoji statistički značajna linearna veza između novčanog jaza i računovodstvene dobiti prije oporezivanja, (b) ne postoji statistički značajna korelacija između novčanog jaza i rentabilnosti imovine te (c) ne postoji statistički značajna korelacija između novčanog jaza i rentabilnosti kapitala.

Keywords

novčani jaz; profitabilnost; likvidnost; hotelska industrija; Republika Hrvatska

Hrčak ID:

135191

URI

https://hrcak.srce.hr/135191

Publication date:

1.6.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 2.841 *