Skip to the main content

Preliminary communication

Transformacija poslovnih procesa u funkciji efikasnosti hrvatske carinske službe

Alen Benazić ; Ministry of Finances of the Republic of Croatia, Custom Administration, Custom Office in Pula, Croatia


Full text: croatian pdf 1.162 Kb

page 679-709

downloads: 672

cite


Abstract

Provedena znanstvena istraživanja upozorila su na visoke troškove ispunjavanja carinske obveze u Republici Hrvatskoj. Oni su, između ostalog, uzrokovani problemima vezanim uz carinsko osoblje te vrijeme trajanja carinskih postupaka. Kako je Carinska uprava bitan čimbenik u reguliranju odnosa u međunarodnoj trgovini i prometu robom između Republike Hrvatske i inozemstva, mora postići veću efikasnost koja će se ogledati u većoj brzini i pouzdanosti u provođenju postavljenih zadaća. Osim toga, pridruživanje Hrvatske Europskoj uniji imat će kao posljedicu pojavu konkurentskih uvjeta za hrvatsku carinsku službu za to što tvrtke iz država članica mogu birati mjesto gdje će provoditi carinske postupke, čime joj se postavljaju novi standardi poslovanja. Istraživanje organizacije hrvatske carinske službe rezultiralo je utvrđivanjem osnovnih nedostataka i kritičnih elemenata u njezinu radu. Predlaže se redefiniranje provođenja procesa osnivanjem procesnih timova prema izvršenju carinskog postupka kroz koordinaciju procesnih aktivnosti te primjenom centraliziranog sustava upravljanja rizicima. Time je moguće postići ekonomičniji način oblikovanja radnih procesa i skraćivanje vremena potrebnog za obavljanje carinskih postupaka.

Keywords

carinska služba; organizacija; poslovni procesi; efikasnost; upravljanje rizicima

Hrčak ID:

135365

URI

https://hrcak.srce.hr/135365

Publication date:

7.9.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 1.462 *