Skip to the main content

Preliminary communication

Karnevalska motivika u teatru Enrica Cavacchiolija

Antonela Pivac ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split, Split, Croatia
Marijana Alujević Jukić ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split, Split, Croatia


Full text: croatian pdf 238 Kb

page 111-121

downloads: 446

cite


Abstract

Enrico Cavacchioli, svojedobno iznimno poštovan novinar, pjesnik i dramatičar, futurist i predstavnik grotesknog teatra, u suvremenim se antologijama i kritikama gotovo i ne spominje. Cavacchiolijev se teatar bavi istraživanjem dramske simbolike i analizom antijunaka koji gube kontakt sa stvarnošću supostavljajući sna i javu. Cavacchiolijeve maske su izraz sarkazma, osjećaj suprotnosti, pobune, samostalnosti te impulsivnosti kojim ovaj pisac gleda na život i kazalište kao na njegovu najprirodniju projekciju. S obzirom na to da je u karnevalu i pod maskama sve dozvoljeno, u tom se ozračju lakše dade opisati osobna i kolektivna tragedija pojedinca kojega društvo spriječava da bude ono što jest. Cavacchiolijev teatar, uz ispreplitanje toposa i drugačiju viziju svijeta, intelektualnu radoznalost i želju za eksperimentiranjem, karakterizira i snažan osjećaj individualizma i anarhizma. Njegov nemiran duh jasno stavlja do znanja da istodobno želi biti svugdje i nigdje, biti sudionikom svih
događaja, osobno i preko svojih likova, po vlastitim pravilima ili, bolje, bez ikakvih pravila. U konačnici, valja reći, da se ta ista dramaturgija može pohvaliti originalnim i inovativnim izričajem i otklonom od klasične strukture otočenteskne drame, što je
Cavacchiolija svojedobno i svrstalo u pionire novog teatra.

Keywords

Cavacchioli; futurizam; groteskni teatar; karneval, maske; sarkazam; teatar

Hrčak ID:

136203

URI

https://hrcak.srce.hr/136203

Publication date:

12.1.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 1.453 *